جهنم آتش و دود در شکوهیه

آتش‌سوزی در کارخانه تولید الکل 6 مجروح برجای گذاشت

جهنم آتش و دود در شکوهیه

آتش‌سوزی مهیبی که ساعت 6 صبح دیروز در شهرک صنعتی شکوهیه قم در محل شرکت مولدان آغاز شده بود، پس از گذشت چهار ساعت به‌طور کامل مهار شد. آتش در شرایطی خاموش شد که دو آتش‌نشان دچار حادثه شدند و حال یکی از آنان وخیم است. دود ناشی از این آتش‌سوزی از کیلومترها دورتر دیده می‌شد و باعث وحشت اهالی شده بود.

 به گزارش خبرنگار جام‌جم، ساعت 6 صبح دیروز 12 اردیبهشت‌ماه، درحالی‌که بسیاری از کارکنان کارخانه تولید الکل در شهرک صنعتی شکوهیه قم در حال عزیمت به محل کار خود بودند، متوجه دود غلیظ و سیاه‌رنگی شدند که آسمان قم را پوشانده بود. با اعلام وقوع آتش‌سوزی گسترده در کارخانه و با توجه به وجود موادی با قابلیت اشتعال بالا در آن محل، آتش‌نشانان قم به‌سرعت وارد عمل شدند و نیروهای امنیتی نیز، امنیت محل را تامین کردند تا آتش‌نشانان قم و سایر نیروهای امدادی عملیات اطفای حریق را انجام دهند.  در شرایطی ‌که ده‌ها نیروی آتش‌نشانی تلاش می‌کردند تا آتش را مهار کنند، مهدی فراهانی، سخنگوی اورژانس 115 قم از اعزام اتوبوس آمبولانس و چند دستگاه آمبولانس اورژانس به محل حادثه خبر داد. ساعاتی پس از ورود ماموران آتش‌نشانی قم به محل حادثه، سرانجام آتش به‌طور کامل مهار شد. حمید کریمی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی قم گفت: آتش‌نشانان با اعلام وضعیت بحرانی از سایر دستگاه‌ها مانند شهرداری، سازمان آب و سپاه درخواست کمک کردند و تانکرهای آبرسان شهرداری و سازمان آب نیز به محل فراخوان شدند.
وی با اشاره به این‌که 150 آتش‌نشان حریق را مهار کردند، گفت: با حضور و عملیات سریع آتش‌نشانان قمی، از سرایت حریق به مخازن الکل و سایر مواد قابل اشتعال جلوگیری شد اما در این حادثه، یک خودروی آتش‌نشانی قم و یک خودروی آتش‌نشانی شهرک صنعتی شکوهیه به‌طور کامل دچار حریق شد و از بین رفت. هم‌اکنون حریق مهار شده و همکاران آتش‌نشان در حال لکه‌گیری هستند.
وی در خصوص تلفات این حادثه بیان کرد: دو نفر از آتش‌نشانان قم در پی این آتش‌سوزی دچار سوختگی شده و به بیمارستان منتقل گردیدند که یکی از آنها به علت بالا بودن درصد سوختگی هنوز در بیمارستان بستری است. از هم‌استانی‌ها تقاضا داریم برای بهبود حال وی دعا کنند. چهار مصدوم دیگر شامل یک آتش‌نشان و سه کارگر کارخانه نیز به‌صورت سرپایی مداوا و ترخیص شدند. علی‌اصغر سلطانی‌، معاون دادستان قم نیز در خصوص آتش‌سوزی در شهرک صنعتی شکوهیه قم اظهار کرد: در این حادثه، حدود 10 دستگاه خودروی شخصی که متعلق به پرسنل کارخانه بود نیز دچار حریق صد‌در‌صدی شده است. وی با اشاره به این‌که خسارات واردشده بیش از 80میلیارد تومان است، افزود: بر اساس تحقیقات اولیه کارشناسان، آتش‌سوزی غیرعمدی بوده،‌ اما بررسی‌های لازم در مورد علت دقیق وقوع آتش‌سوزی همچنان ادامه دارد ولی ‌تاکنون شخصی در خصوص این موضوع احضار و بازداشت نشده و تحقیقات قضایی در حال انجام است.