یونیسف فقط هشدار می‌دهد

یونیسف فقط هشدار می‌دهد


در این میان، سازمان‌های بین‌المللی که با هدف حمایت از حقوق کودکان تشکیل شده‌اند، تحت تأثیر لابی‌گری‌های آمریکا و متحدان غربی آن، کمترین اقدامی در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی صورت نمی‌دهند. یونیسف، صندوق کودکان ملل متحد یا یونیسف (UNICEF)در سال 1946 میلادی و به توصیه شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد تشکیل شد. هدف اولیه این سازمان، فراهم‌کردن غذای اضطراری و خدمات بهداشتی-درمانی برای کودکان آسیب دیده در جریان جنگ جهانی دوم بود. یونیسف در اکتبر ۱۹۵۳ مجمع عمومی سازمان ملل به عنوان یکی از ارکان دائمی این مجموعه شناخته شد. هدف اعلامی یونیسف از آن زمان، حمایت از کودکان کشورهای در حال توسعه است.
نکته حائز اهمیت این‌که بودجه یونیسف مانند دیگر نهادها و تشکیلات وابسته به سازمان ملل متحد ثابت و بر اساس مشارکت اجباری اعضا تأمین نمی‌شود. این بودجه با کمک‌های داوطلبانه اعضا تأمین می‌شود. در این میان، ایالات متحده آمریکا بار دیگر با تأمین حدود 84درصد این کمک‌های داوطلبانه، سعی در استمرار مدیریت و سلطه خود بر این مجموعه داشته است. بیشتر کمک‌های پرداختی آمریکا به یونیسف، صرف برنامه‌های جمعی این نهاد در قبال کودکان در کشورهای توسعه یافته می‌شود؛برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که طراحی آنها باید با مشورت پنهان مقامات آمریکایی صورت گیرد. در دوران ریاست جمهوری ترامپ، 16درصد کمک‌های آمریکا به یونیسف کاهش یافته و به 5/132 میلیون دلار رسید اما قرار است در دوران ریاست جمهوری بایدن، این کمک‌ها افزایش یابد.
اکنون بیشتر متوجه دلیل انفعال یونیسف و دیگر نهادهای سازمان ملل در قبال جنایات رژیم اشغالگر قدس می‌شویم. اخیرا یک مقام ارشد سازمان یونیسف (صندوق اضطراری کودکان سازمان ملل) درخصوص وضعیت کودکان در نوار غزه ابراز نگرانی کرد.جولیت توما، مسؤول ارتباطات یونیسف در بخش غرب آسیا و شمال آفریقا در مصاحبه با شبکه راشا تودی گفت:اوضاع وحشتناکی است. تنها ظرف پنج روز، دست‌کم 40 کودک در نوار غزه کشته شده‌اند.