عراقچی: بخش مهمی از تحریم‌ها باقی مانده است

عراقچی: بخش مهمی از تحریم‌ها باقی مانده است


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: براساس گزارش سیدعباس عراقچی در جلسه این کمیسیون، همچنان بخش مهمی از تحریم‌ها باقی مانده است و این مساله در مذاکرات پیگیری خواهد شد.
ابوالفضل عمویی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی در راستای اجرای وظایف نظارتی خود، در دوره‌ای که مذاکرات انجام می‌شود، از هیات مذاکره‌کننده دعوت می‌کند توضیحاتی را از روند مذاکرات به نمایندگان ارائه کنند.
وی بیان کرد: به‌تازگی چهارمین دور مذاکرات ایران با گروه ۱+۴ انجام شد و با اتمام آن، از عراقچی رئیس هیات مذاکره‌کننده ایران دعوت کردیم گزارشی از روند مذاکرات به نمایندگان ارائه کند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عراقچی از نحوه پیگیری چارچوب‌های اصلی و سیاست‌های قطعی نظام جمهوری اسلامی در روند مذاکرات گزارشی به نمایندگان ارائه کرد.
وی افزود: عراقچی در این جلسه درباره روند گفت‌وگوها توضیحاتی را به نمایندگان داد. هیات مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران با توجه به منطق و سیاست‌های قطعی نظام برای رفع تحریم‌ها توانسته است بخش زیادی از تحریم‌ها را به مرحله‌ای برساند که طرف آمریکایی و غربی تایید کند لغو شود اما همچنان بخش مهمی از تحریم‌ها باقی مانده است و این مساله در مذاکرات پیگیری خواهد شد.