شنیدن كی بود مانند خواندن؟!

حالا بعد از این‌همه مرور خاطره و شیوه‌های مختلف امتحان اگر امتحان دارید و حال درس خواندن ندارید، این پادكست‌ها را بشنوید

شنیدن كی بود مانند خواندن؟!

اوایل دهه 2000میلادی كه شركت اپل، پلتفرم پادكست را برای مردم دنیا ارائه كرد شاید مدیران و ایده‌پردازان این شركت فكرش را هم نمی‌كردند كه این پلتفرم و این نوع محتوا یك روز آن‌قدر جهانی شود كه به‌جز شركت اپل، شركت‌های قدرتمند دیگری پای‌کار بیایند و هركدام پلتفرمی جدا برای آن ارائه كنند و پادكست‌های مختلفی از سراسر دنیا به تمام زبان‌ها در این بستر محتوا تولید كنند. پادكست اگر با آن آشنا نیستید، نوعی محتوای صوتی رایگان است كه در اپلیكیشن‌های پادگیر قرار داده می‌شود و مردم از هر جای دنیا می‌توانند مثل رادیوی اینترنتی به آن گوش بدهند. تولید محتوا نیز برای تمام مردم دنیا مجاز است و هرکسی می‌تواند پادكست خودش را در اختیار مخاطبان قرار دهد. پادكست فارسی نیز در سال‌های اخیر رونق خوبی گرفته و حتی چند اپلیكیشن پلتفرم پادكست فارسی نیز روی كار آمده‌اند و به‌خوبی فعالیت می‌كنند. در این قسمت از هفتگ جام‌جم چند پادكست مرتبط با موضوع امتحانات را با شما به اشتراك می‌گذاریم.

  فصل امتحانات
پادكست پیاده‌رو در اپیزودی با نام «فصل امتحانات» یك نمایشنامه رادیویی را در اپلیكیشن شنوتو برای شنوندگان اجرا كرده است. داستان مادری كه درگیر امتحان فرزندش است و مدام می‌خواهد برای او برنامه‌ریزی كند و در این راه با چالش‌هایی روبه‌رو می‌شود.

  سبكتو
سبكتو، پادكستی است كه در قسمت‌های كوتاه تولید می‌شود و در هر قسمت یك موضوع معمولا برآمده از دل یك كتاب را با مخاطب درمیان می‌گذارد كه می‌تواند تغییر مثبتی در سبك زندگی مخاطب ایجاد كند. سبكتو، اپیزود مربوط به امتحان زیاد دارد اما یكی از كاربردی‌ترین آنها اپیزودی است با نام «چطور شب امتحانی درس بخوانیم؟» كه می‌تواند به كمك دانش آموزان و دانشجویان تنبل شب امتحانی بیاید!
  تا 20
پادكست تا20 همان‌طور كه از نامش پیداست، پادكستی است برای نوجوانان تا 20سال كه در هر قسمت به موضوعی كه این نوجوانان با آن درگیر هستند، می‌پردازد. این پادكست هم اپیزودهایی كه به درد امتحانات بخورد، كم ندارد اما یكی از آنها اپیزودی است با نام «خرداد، امتحانات، جام جهانی» كه سه سال پیش با تقارن جام جهانی و امتحانات خرداد تولیدشده اما كماكان شنیدنش‌ خالی از لطف نیست.

  آشپزباشی
توقع ندارید كه پادكست آشپزباشی درباره مبانی فلسفه باشد؟! خب از اسمش پیداست كه درباره آشپزی است اما ارتباطش با امتحانات چیست؟ این پادكست یك اپیزود دارد به اسم «تغذیه مناسب روزهای امتحان» كه می‌تواند به شما در امتحانات كمك كند، البته نه به‌اندازه درس خواندن!