گودرز در کلوزیوم

گودرز در کلوزیوم

محمدتقی حاجی‌موسی روزنامه‌نگار

تنور انتخابات همین‌طوری دارد داغ و داغ‌تر می‌شود و مناظرات چنان پرقدرت برگزار می‌شوند که همه ملت هنگام پخش آن با هفت کیلو تخمه‌آفتابگردان مزین به گلپر و آبلیمو می‌نشینند پای تلویزیون و حتی حاضر نیستند آبشارهای قدرتی عبادی‌پور را که یکی پشت دیگری دفاع می‌شوند، دنبال کنند و خلاصه که همه دارند شما را نگاه می‌کنند و حالا وقت آن است ضربات آخر استاد را به ما و به رقبایتان وارد کنید.
بپیچید به بازی: پیچیدن، آن هم به موقع و بدون راهنمازدن می‌تواند کل رقبای شما را از میدان به در کند و تا مدت‌ها نفهمند چطور شد که این‌طوری شد. مثلا اگر از شما درباره مشکلات‌اقتصادی سوال کردند، شما درباره تاثیر آفت‌کش‌ها بر میزان باروری کنه‌ها صحبت کنید و اگر از عملکرد شما در دوران تصدی‌تان بر مسند قبلی پرسیدند شما در مورد دستاوردهای فضانوردی‌تان در ایام شباب توضیح دهید و البته با دفاع از حرکت مارپیچ موتورسواران در پیاده‌روها از آنها بخواهید به شما رای بدهند و شما هم می‌گذارید حتی در کوچه‌های بن‌بست تک‌چرخ بزنند.
گودرز، شقایق، پیوندتان مبارک: اصولا ما برای وصل‌کردن آمده‌ایم و کسی که بتواند موضوعات مختلف و بی‌ربط را به هم ربط بدهد، برنده واقعی انتخابات است. مثلا یکی از شما می‌پرسد چی شد این جوری شد؟ شما به او می‌گویید این‌که قیمت پنیر شش برابرشده و در عوض وزنش کمتر شده به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ایالت نیوهمپشایر مربوط است. یا اگر یکی از شما پرسید شما تا حالا کجا بودی که بیایی و همه مشکلات را حل کنی، توی چشمش نگاه نکنید و به جایش این سوال را به بی‌اطلاعی وی از اخبار فضای مجازی و دشمنی او با این بستر ربط بدهید و مطمئن باشید سه هیچ جلو افتاده‌اید.
پرسشگر باشید: روحیه پرسشگری از آن روحیه‌های موردعلاقه ما ایرانیان است و هزاران بیت شعر درباره آن وجود دارد که اینجا محل مطرح کردنش نیست. لکن اگر یادتان باشد، آن بنده خدا که قبلا هشت‌سال رئیس‌جمهور بود هم با همین تکنیک می‌زد همه را پودر می‌کرد. یعنی وقتی ازتان پرسیدند چه خبر؟ بپرسید خودت چه خبر؟ خلاصه که با این فن شما می‌توانید مغز دیگران را رنده کرده و همچون یک گلادیاتور فاتح، صحنه مبارزه را ترک کنید.