مرور و عبور

مرور و عبور

اعتراض‌ دانش‌آموزان به امتحان فیزیک
صدها دانش‌آموزان سال سوم دبیرستان‌های مناطق مختلف تهران روز گذشته در اعتراض به سوالات درس فیزیک تجمع کردند.
این دانش‌آموزان که بیش از 1500نفر بودند با آتش‌زدن ورقه‌های امتحانی خود جلوی در ورودی اداره‌کل آموزش‌وپرورش تهران شکایت خود را از ابهام و گنگی سوالات فیزیک2 اعلام کردند. یکی از دانش‌آموزان به خبرنگار جام‌جم گفت: باید از مسوولان پرسید هدف از طرح چنین سوالاتی چیست؟ آیا آنها می‌خواهند با این کار روحیه دانش‌آموزان را خراب کنند؟ یکی دیگر از دانش‌آموزان هم گفت: سوالات نشان می‌دهد طراحان آن اصلا از درس فیزیک چیزی نمی‌دانند.
مدیرکل سنجش وزارت آموزش‌وپرورش دراین‌باره گفت: سوالات بررسی‌شده و نتیجه به دانش‌آموزان اعلام خواهد شد و آنها مطمئن باشند هیچ حقی از آنان ضایع نخواهد شد.(صفحه13)



مهاجرانی: با سعید امامی در ارتباط بودم
عطاءا... مهاجرانی، رئیس مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی تمدن‌ها به اظهارات فلاحیان در دوره تبلیغات ریاست‌جمهوری پاسخ داد.
وی با بیان این که به توصیه حکمت‌آمیز مقام معظم رهبری مبنی بر حفاظت از فضای پرامید انتخابات از پاسخ تفضیلی خودداری می‌کنم، نوشت: اینجانب در دوران دولت آقای هاشمی‌رفسنجانی با شخص آقای فلاحیان که نقش آمریت و مسوولیت تمامی اقدام‌های سعید امامی را به عنوان معاون امنیت ملی به عهده داشته‌اند آشنایی داشته و به لحاظ کاری مرتبط بوده‌ام. آشنایی و ارتباط معاون رئیس‌جمهور با معاون امنیت‌ملی دستگاه اطلاعاتی نیز امری عادی و ابتدایی است.(صفحه2)




یارانه مرغ برای اقشار آسیب‌پذیر
مدیرعامل شرکت هماهنگی تشکیلات مرغداران ایران اعلام کرد: برای حل مسائل تولید در سال‌جاری به 21 میلیون نفر از اقشار آسیب‌پذیر جامعه یارانه مرغ و تخم‌مرغ به صورت کالابرگ اختصاص داده می‌شود.
غلامرضا آستانی گفت: اعتبار پرداخت یارانه از محل تبصره 5 بودجه مصوب سال‌جاری و مازاد اعتبار طرح طوبی تامین می‌شود و به هر نفر به ازای یک کیلوگرم مرغ 3000ریال یارانه پرداخت می‌شود(صفحه4)




استقلال در مشهد باخت
تیم فوتبال ابومسلم مشهد در دیدار رفت، تیم استقلال تهران را برد
دیدار این دو تیم در چارچوب رقابت‌های جام ‌حذفی باشگاه‌های کشور دیروز ساعت 10صبح در ورزشگاه تختی مشهد آغاز شد. استقلال در این بازی با ترکیب جوانان و بزرگسالان خود به میدان رفت و تا دقایق پایانی هم به تساوی 2بر2 دست یافت اما گل دیرهنگام ابومسلم سبب پیروزی این تیم بر مهمان تهرانی شد. مسعود قاسمی، علی باقری، پیروز قربانی، رامین محرم‌نژاد، علیرضا نیکبخت‌واحدی، بهزاد داداش‌زاده، بیگی، فرزاد آشوری برخی از بازیکنان تیم استقلال بودند.(صفحه15)


عشق‌فیلم راهی بیمارستان روانی شد
صداگذاری فیلم «عشق‌فیلم» توسط خوشابه‌فرد در استودیو بهنام ادامه دارد.
این فیلم داستان جوانی به‌نام مقدم است که کارگردان سینماست. او 17سال است به سوسن و سینما علاقه‌مند بوده و همواره با مشکلات مالی و عاطفی دست‌وپنجه نرم کرده است. او بعد از شکست در عشق و کار به اراده خود در یک بیمارستان مخصوص روانی‌ها بستری می‌شود. این فیلم را ابراهیم وحید‌زاده کارگردانی کرده و فرهاد اصلانی، مریلا زارعی، سیروس ابراهیم‌زاده و رضا ژیان در آن نقش‌های اصلی را بازی می‌کنند.(صفحه3)