ژاپنی‌ها  باهوش‌ترین ملت جهان!

ژاپنی‌ها باهوش‌ترین ملت جهان!

شرکت انگلیسی Vouchercloud فهرست 25 كشور باهوش جهان را بر اساس یافته‌های خود تنظیم كرد كه در این فهرست نامی از ایران دیده نمی‌شود.
به گزارش خبرآنلاین، این شرکت تعداد جوایز نوبل، میانگین آی‌كیو و دستاوردهای تحصیلی را محاسبه كرده و بر اساس آن فهرست 25‌كشور باهوش جهان را به دست آورده است.  در این فهرست، آسیا و اروپا حرف اول را می‌زنند. ژاپن حرف اول را با رتبه ششم (26‌جایزه نوبل)در نوبل، رتبه ششم در آی‌كیو و رتبه پنجم در امتحانات مدارس می‌زند.
سوئیس با رتبه 6 نوبل، 11 در آی‌كیو و 11 در امتحانات مدارس، دوم جدول است و به ترتیب چین، آمریكا، هلند، روسیه، بلژیك، انگلیس، كانادا و كره‌جنوبی نیز در رتبه‌های سوم تا دهم هستند.
اما در فهرست برترین‌های نوبل آمریكا با 368‌جایزه اول، انگلیس با 132 نوبل در رتبه دوم و آلمان با 107 جایزه نوبل در رتبه سوم است. در این فهرست جمهوری چك و آرژانتین با پنج جایزه نوبل در رتبه 25 جدول قرار دارند. در این فهرست نیز خبری از ایران نیست. در فهرست آی‌كیوی برتر نیز خبری از ایران در 25 تای اول نیست. نام ایران با كسب 85 امتیاز در بخش آی‌كیو به ثبت رسیده است. در فهرست آی‌كیوهای برتر ملی، سنگاپور با 1/107 امتیاز در صدر است و چین با 8/105 امتیاز در رتبه دوم و هنگ‌كنگ با 7/105 در رتبه سوم قرار دارند. 
كره جنوبی، تایوان و ژاپن هر سه از آسیا در رتبه‌های چهارم تا ششم و فنلاند از اروپا با 9/100 امتیاز هفتم جهان و اول اروپاست. در این فهرست آلمان 21، سوئد 22، فرانسه 24 و مجارستان 25 جدول آی‌كیو هستند.