عراق تیم کوچکی نیست

امید ابراهیمی در گفت‌وگو با جام جم

عراق تیم کوچکی نیست

امید ابراهیمی، هافبك دفاعی تیم ملی معتقد است تیم ملی باید در زمین مراقب باشد. این روزها بازیكنان ایران به‌خاطر اشتباهات داوری احساس خطر كرده‌اند و بی‌شك این مساله می‌تواند باعث شود تا احتیاط را در دستور كار قرار دهند. امید ابراهیمی كه در دو بازی قبلی تیم ملی جزو خوب‌ها بود، تاكید می‌كند حتی كادر فنی این مساله را درباره داوری‌ها به بازیكنان منتقل كرده است. ابراهیمی در گفت‌وگو با جام‌جم از داوری‌ها و همینطور بازی با عراق حرف می‌زند. او می‌گوید تیم ملی فقط به‌دنبال صدرنشینی و صعود مقتدرانه است.

 امید در آستانه بازی عراق هستیم. چقدر استرس دارید؟
استرس كه همیشه هست ولی ما یك تیم حرفه‌ای هستیم. این را خوب می‌دانیم كه می‌خواهیم به زمین بازی برویم و از بازی‌مان لذت ببریم. حالا هم فقط به فكر این هستیم كه مقابل عراق یك بازی خوب انجام دهیم و از بودن در زمین لذت ببریم. دو بازی اول را برده‌ایم. به قول معروف می‌گویند بازی‌های اول سخت است و طول می‌كشد تیم‌ها گرم شوند ولی ما از همان بازی اول نشان دادیم گرم شده‌ایم. امیدواریم كه سومین بازی‌مان را هم مقابل عراق ببریم و بتوانیم با اقتدار كامل به دور بعدی برسیم.
 این چند روز برای شما چطور گذشته است؟ در اردو بیشتر چه كار می‌كنید؟
تمرینات‌مان را منظم برگزار می‌كنیم و بعد جلسات آنالیز داریم. مثلا قبل از بازی ویتنام با جلسات آنالیزی كه داشتیم خیلی خوب آنها را شناختیم. جلسات آنالیز بازی عراق هم شروع شده است. می‌دانستیم كار راحتی نداریم. همان‌طور كه مقابل ویتنام هم كار سخت بود. انشاا... با آمادگی كامل به بازی سوم می‌رویم.
 درباره مسائل داوری بحث زیاد است. این مساله چقدر شما را نگران كرده است؟
نگران... خب باید ابتدا خودمان خیلی مراقب باشیم. وقتی می‌بینیم داوری‌ها به‌دنبال این هستند كه راحت به بازیكنان ما كارت بدهند باید خیلی مراقبت كنیم. البته كادر فنی هم این مساله را به بازیكنان گفته و این‌قدر بچه‌ها با تجربه هستند كه مشكلی پیش نیاید.
 مقابل عراق خیلی‌ها از تیم ملی برد می‌خواهند. این را كه قطعا می‌دانید.
عراق تیم كوچكی نیست. بازیكنان خوبی در اختیار دارند كه برای اكثر بچه‌ها شناخته شده هستند. تیمی هستند كه تغییرات مثبتی داشته‌اند. آنها هم مثل ما 6 امتیاز به‌دست آورده‌اند. می‌خواهیم مثل دو بازی قبلی برنده باشیم. مطمئنا شرایط این بازی با هر دو بازی قبل فرق دارد. در جام قبلی آنها ایران را شكست دادند ولی در مرحله بعدی ناكام بودند. ما در تلاشیم تا با انجام یك بازی خوب به مرحله بعد برویم.