افسانه لئو

یك ركورد استثنایی دیگر به نام مسی نوشته شد

افسانه لئو

انگار همه 71 هزار و 39 تماشاگری كه در نیوكمپ نشسته بودند، منتظر یك اتفاق بودند: گلزنی لیونل مسی. این بازی اگر با برد بارسلونا تمام می‌شد دوباره حاشیه امنیت در صدر جدول لالیگا را به آبی‌اناری‌ها هدیه می‌داد؛ اما شاید همه آنها با اطمینان از برد بارسا، برای دیدن یك لحظه تاریخی به ورزشگاه سه‌طبقه و خاطره‌انگیز نیوكمپ آمده بودند. مسی در 20 نوامبر 2010 برابر آلباسته، صدمین گل لالیگایی خود را با پیراهن بارسلونا زده بود. آن زمان او فقط یك توپ طلا داشت و تاریخ‌سازی‌اش را شروع نكرده بود... دویستمین گل لالیگایی مسی 27 ژانویه 2013 برابر اوساسونا به ثمر رسید.... او با همین سرعت به صد گل دیگر رسید. سیصدمین گل مسی در روز 17 فوریه 2016 در ورزشگاه ال مونینون ورزشگاه خانگی اسپرتینگ خیخون به دست آمد. حالا دیگر مسی همه ركوردهای دنیا را در اختیار داشت. ركورد گلزنی در یك سال كه 50 سال دست نخورده باقی مانده بود و ركورد گلزنی در یك باشگاه كه هر دو متعلق به گردمولر آلمانی بود در كنار ده‌ها ركورد دیگر همه به مرور توسط مسی شكسته شد. او حالا به رقیب خودش تبدیل شده بود و كسی در كنار او دیده نمی‌شد. بازی یكشنبه بارسا مقابل ایبار همان مسابقه‌ای بود كه می‌توانست مسی را افسانه‌ای‌تر و دست‌نیافتنی‌تر كند.
دقیقه 53 بازی همان لحظه‌ای بود كه تماشاگران منتظرش بودند. گل شماره 400 مسی در بازی شماره 435 او در لالیگا. او در همه تورنمنت‌ها، 659 بازی رسمی برای بارسا انجام داده و 576 گل نیز زده است؛ اما 400 گل از این تعداد متعلق به لالیگاست كه او را منحصر به فرد می‌كند. پس از مسی، رونالدو با 311 بار گلزنی در لالیگا قرار دارد و زارا، مهاجم دهه 40 و 50 بیلبائو نیز با 251 گل در رتبه سوم است. همین دو عدد نشان می‌دهد مسی چقدر در این جدول تنهاست.
فوق ستاره آرژانتینی از سال 2005 كه اولین گلش برای بارسلونا را به ثمر رساند تا كنون بیش از همه دروازه سه‌ویا را باز كرد. او ۲۵ بار برابر این تیم گلزنی كرد. پس از سه‌ویا تیم‌های اتلتیكومادرید با ۲۳ و والنسیا با ۲۲ گل قرار دارند. او 18 بار هم در لالیگا دروازه رئال مادرید را باز كرده است.