جام ملت‌ها تازه برای ما شروع شد

جام ملت‌ها تازه برای ما شروع شد

کارلوس کی‌روش در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی امروز به نکات فنی این بازی اشاره کرد. 
سرمربی  تیم ملی ایران درباره تیم عمان گفت: عمان تیم سوم شده است ولی بهترین بازی‌ها را کرده است، به‌ویژه مقابل ژاپن. از این به بعد نتایج گروهی مهم نیست . تقریبا تمام  بازی‌های این تیم را دیده‌ایم.  آنها تیم خوبی هستند ما هم قابلیت‌های خاص خودمان را داریم. 
خبرنگاری پرسید «پیم وربیک گفته ایران را می‌شناسم، آنها خوب دفاع می کنند. آیا تیم ملی هجومی بازی می‌کند یا دفاعی؟»کی‌روش در پاسخ گفت:«اول باید بگویم که جام‌ملت‌ها برای ایران تازه شروع شده است.در تمام صحنه‌های بازی همیشه سعی کردم یک طرز تفکر و توانایی به بازیکنانم تفهیم کنم و آن هنر خوب بازی کردن است. هیچ وقت دوست ندارم که فوتبال را برای تیمم پیچیده کنم. این صحبت‌هایی که می کنند، 4-2-3-1، 4-4-2 و ... حتی خود من را بعد از 35 سال از حضور در فوتبال دچار مشکل می‌کند. فوتبال ساده است. ما تلاش می‌کنیم خوب پاسکاری کنیم. زمانی که توپ دست حریف است باید تعادل دفاعی را حفظ کنیم. وقتی توپ را به دست می‌آوریم مالکیت را حفظ کنیم و به‌سمت دروازه حریف برویم تا به گل برسیم.
کی روش در پاسخ به این سوال که آیا امکان این هست که در صورت قهرمانی در جام‌ملت‌ها، در ایران بمانید؟ گفت:«بله. البته اگر شما بازی‌ها را ببرید و پیشنهاد برسد این امکان هست. البته بازی دشواری داریم. برای اینکه اینگونه بازی‌ها 50- 50 است. مطمئنا باید با تمرکز بالا به اینگونه بازی‌ها فکر کنم. می‌خواهم تمرکزم روی بازی باشد. به عمان، سرمربی‌اش و بازیکنانش فکر می‌کنم و امیدوارم که بازیکنانم از بازی لذت ببرند.»