کشورها مقابل قانون شکنی آمریکا مقاومت کنند

کشورها مقابل قانون شکنی آمریکا مقاومت کنند

رئیس مرکز پژوهش های مجلس، خروج آمریکا از برجام را به ضرر تمام کشورهای دنیا دانست و گفت: اگر ژاپن و سایر کشورهای دنیا می‌خواهند حقوق بین المللی پایدار بماند باید در مقابل قانون‌شکنی‌های آمریکا در خروج از برجام مقاومت کنند.
به گزارش فارس، میتسوگو سایتو، سفیر ژاپن در تهران، با کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.
کاظم جلالی در این دیدار با اشاره به همکاری دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و ژاپن به ویژه تعاملات 90 ساله دیپلماتیک، ابراز امیدواری کرد این پیشینه به توسعه مناسبات دوجانبه به‌خصوص در عرصه اقتصادی منجر شود.
وی با بیان این‌که تجربه توسعه ژاپن بارها بررسی شده است، تصریح کرد: تبادل اندیشه‌ها و راهکارها از طریق تعاملات دیپلماتیک به ویژه توسعه دیپلماسی پارلمانی، گامی مهم در ارتقای روابط مثبت دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ژاپن است.
نماینده مردم تهران، ری،‌ شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به خروج آمریکا از برجام، یکجانبه‌گرایی این کشور در توافق‌نامه برجام را به ضرر تمام کشورهای دنیا دانست و یادآور شد: امیدوارم با وجود تحریم‌های ناعادلانه آمریکا، سطح روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ژاپن ارتقا یابد و شاهد مناسبات دوجانبه گسترده‌تری نسبت به گذشته بین دو کشور باشیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس توضیح داد: جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته‌ای از ابتدا صادقانه وارد شد و براساس صداقت برجام را به امضا رساند و همچنان بر معاهدات خود در این توافق‌نامه متعهد است که گزارش‌های 12 گانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز مُهر تاییدی بر این موضوع است.