نظارت دادستان‌ها  بر توزیع كالاهای اساسی

نظارت دادستان‌ها بر توزیع كالاهای اساسی

دادستان تهران گفت: ورود دادستان‌ها بر توزیع كالاهای اساسی هدفمند، هوشمندانه و ضروری است و بدون این‌كه بخواهد جایگزین دولت در امر مبارزه با گرانفروشی باشد صورت گرفته است.
عباس جعفری دولت‌آبادی در حاشیه اولین جلسه كمیته مبارزه با گرانفروشی گفت: این جلسه پیام دستگاه قضایی بود كه دادستانی با قدرت و اختیاراتی كه دارد می‌خواهد به دستگاه‌ها كمك كند تا مشكلات موجود مردم رفع شود؛ بنابراین هیچ‌گونه مداخله‌ای در كار دولت نخواهد شد و ما در امر مبارزه با گرانفروشی‌ها به دولت كمك خواهیم كرد.
وی تصریح كرد: اكنون بحث احتكارها، كمبود عمدی كالاها، عدم توزیع عمدی كالاها در مراكز بزرگ، سوءاستفاده در توزیع كالا و گرانفروشی علی‌رغم وجود قیمت مصوب وجود دارد كه قرار شد تیم‌هایی با حضور دستگاه‌های مرتبط تشكیل شود كه از مراكز بزرگ بازدید میدانی داشته باشد. دادستان تهران افزود: همچنین تصمیم بر این شد كه یك كارگروه تشكیل شده و به صورت هفتگی تشكیل جلسه دهد؛ لذا ورود ما بیشتر مصداقی و با هدف كمك به دستگاه‌های مبارزه‌كننده است و در مواردی كه جرم‌های سازمان‌یافته مثل قاچاق دام وجود دارد، دادستانی اعلام آمادگی كرد به موضوع ورود كند و اگر دستگاه‌ها گزارشی دارند اعلام كنند تا ورود صورت گیرد./ میزان