انتقاد مراجع تقلید از سخنان اخیر رئیس‌جمهور درباره حجاب

انتقاد مراجع تقلید از سخنان اخیر رئیس‌جمهور درباره حجاب

اظهارات اخیر رئیس‌جمهور در جمع وزیر ارتباطات و معاونانش درخصوص حجاب با انتقاد برخی از مراجع تقلید روبه‌رو شد.
آیت‌ا... مكارم‌شیرازی در جلسه دیروز درس خارج فقه خود با اشاره به این‌كه رئیس‌جمهور باید اشتباهات خود را اصلاح كند، اظهار كرد: یكی از اصول سیاست این است كه اگر در یك جا مساله بغرنجی پیدا كردید، به سراغ مسائل حاشیه‌ای بروید؛ این جزو مسائل سیاست است؛ حالا هم كه این مشكلات اقتصادی وجود دارد، مسؤولان سراغ مباحث حاشیه‌ای می‌روند؛ سرگرم كردن مردم با این مسائل كار درستی نیست.
این مرجع تقلید گفت: اخیرا جناب رئیس‌جمهور دو جمله درباره مساله حجاب و فضای مجازی گفتند كه متأسفانه هر دو زننده بوده است.
وی با اشاره به این‌كه مساله حجاب جزو مسائل ضروری است، ابراز كرد: رئیس جمهوری كه قسم خورده است ارزش‌های اسلامی را حفظ كند، باید به قسم خود پایبند باشد؛ شما رئیس جمهوری اسلامی هستید نه رئیس‌جمهور كشور دموكراتیك سكولار.
این مرجع تقلید تصریح كرد: درباره فضای مجازی هم كسی نمی‌گوید فضای مجازی را حذف كنید؛ بلكه باید این فضا را اصلاح كرد.
 احكام شرعی را برای حوزه بگذارید
آیت‌ا... سبحانی هم گفت: آقایانی كه در رأس كار هستند، یك مقدار از مسائل را برای حوزه بگذارند؛ شما كه عقل كل نیستید؛ اقتصاد، سیاست و ... برای شما؛ ولی احكام شرعی را برای حوزه بگذارید.
این مرجع تقلید ابراز كرد: حجاب تنها با نصیحت درست نمی‌شود؛ ۵۰ درصد با نصیحت است؛ اما ۵۰درصد دیگر اجرا می‌خواهد، امر به معروف می‌خواهد، نهی از منكر می‌خواهد.
این استاد برجسته حوزه خاطرنشان ساخت: باید جنبه‌های اجرایی برای اجرای احكام حجاب در جامعه عاقلانه باشد.