فرش قرمز واقعی، زیر پای مردم

فرش قرمز واقعی، زیر پای مردم

معرفی چهره سال از میان مردم حركتی تازه برای تجلیل از نقش برجسته مردم در تقویت جلوه‌های امیدبخش در زندگی اجتماعی ایرانیان است. انتخاب چهره سال سنت جاری رسانه‌های دنیاست كه معمولا مشمول قاعده تشهیر است و از میان سیاستمداران، هنرمندان، ورزشكاران و افراد شناخته شده، چهره سال را انتخاب می‌كنند.
 اما شبكه یك به عنوان شبكه ملی امسال تصمیم گرفت طرحی نو در اندازد و نفراتی از مردم را به‌عنوان چهره سال 97 معرفی كند؛ شبكه‌ای كه شعار شبكه هر ایرانی را نیز بر قاب خود آراسته است و این انتخاب را محملی برای دیده شدن ایرانیان می‌داند.
 نامزدهای منتخب این حركت مردمی، شهروندان عادی از چهارگوشه ایران‌اند كه خالص و بی‌ادعا، نقش‌آفرینی و الگو‌سازی كردند. شهروندان عادی كه با ترویج فرهنگ ایثار، خیر‌خواهی، نوعدوستی، میهن‌دوستی، انصاف، شجاعت و مهربانی، برای ایران و ایرانیان حال خوب را به ارمغان می‌آورند.
 انتخاب چهره مردمی سال، روایتگر سبك زندگی ایرانی - اسلامی و گویای نقش‌آفرینی مردم است. این حركت رسانه‌ای با احترام به چهره‌های شناخته‌شده، فرهنگ سلبریتی‌زدگی را فرهنگ غالب رسانه‌ای نمی‌داند و معتقد است فرش قرمز واقعی زیر پای مردم پهن است و مردم عادی فارغ از نیاز به فرهنگ تفاخر‌آمیز لباس و شو‌های شبیه آن، در واقع خود چهره‌ای معروف و الگو هستند و چهره‌های جریانساز اجتماعی را از میان خود مردم بر‌می‌گزیند.
 این ایده با بررسی بیشتر از صد چهره مردمی جریانساز در سال 97، حدود 40 چهره مردمی موثر را به هیات انتخاب مركب از نخبگان اجتماعی، دانشگاهی فرهنگی و اجتماعی تقدیم كرد و 11 شهروند نهایی را به‌عنوان چهره مردمی سال در برنامه تلویزیونی فرمول یك به آرای مردم قرار داده است . همه افراد راه یافته به مرحله نهایی «چهره مردمی سال 97» هستند كه در رای‌گیری مردمی، ترتیب آرای آنها مشخص خواهد شد. امید است این طرح تلویزیونی در سال‌های آینده طرحی ملی شود.