كیف‌قاپان خشن در تور پلیس

انتشار صحنه كیف‌قاپی دزدان در فضای مجازی خبرساز شد

كیف‌قاپان خشن در تور پلیس

سه سارق خشن كه صحنه كیف‌قاپی آنها در فضای مجازی خبرساز شده بود، در عملیات پلیس كرج دستگیر شدند. متهمان در بازجویی به 40 فقره كیف‌قاپی با خودروهای سرقتی اعتراف كردند.
به گزارش جام‌جم، هفته گذشته فیلمی در فضای مجازی منتشر شد كه در جریان آن، سرنشینان یك خودروی پراید اقدام به كیف‌قاپی از زنی در یكی از خیابان‌های كرج می‌كنند. زن جوان قصد داشت مانع سرقت كیفش شود اما دزدان او را چند متر روی زمین كشیدند كه باعث مصدومیت شدید او شدند. پس از انتشار این فیلم و شكایت زن جوان در پلیس آگاهی استان البرز تحقیقات پلیسی آغاز و سه متهم دستگیر شدند.
رئیس پلیس استان البرز در این باره به جام‌جم گفت: در پی وقوع یك فقره كیف‌قاپی توسط یك دستگاه خودروی پراید سفیدرنگ در منطقه رجایی‌شهر كرج موضوع به صورت ویژه در دستور كار پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت. فیلم این سرقت در حالی كه زنی را روی زمین می‌كشیدند، در فضای مجازی منتشر شد.
سردار محمدیان اضافه كرد: در تحقیقات پلیس مشخص شد خودروی پراید سرقتی بوده و سارقان پس از رها كردن این خودرو، در منطقه دیگری با خودروی سمند سرقتی دیگر به اقدامات مجرمانه خود ادامه دادند. با كارهای اطلاعاتی سه سارق دستگیر و در بازجویی‌ها اعتراف كردند كه با سه خودروی سرقتی پراید مشكی، پراید سفید و سمند اقدام به سرقت كیف دستی خانم‌ها می‌كردند.
وی خاطرنشان كرد: با دستور دادستان استان البرز تصاویر سارقان بدون پوشش منتشر می‌شود تا چنانچه شهروندان با این شیوه مورد سرقت قرار گرفته‌اند جهت اعلام شكایت به پلیس آگاهی استان البرز به نشانی میدان طالقانی ابتدای بلوار تعاون مراجعه كنند.
اعتراف به 40 سرقت
سركرده باند پس از دستگیری به 40 فقره كیف‌قاپی اعتراف كرد و گفت: ابتدا خودرویی را سرقت كرده و با آن در شهر گشت‌زنی می‌كردیم. زنانی كه در حال بازی با كیف بوده یا آن را محكم نمی‌گرفتند را شناسایی كرده و با نزدیك شدن به آنها كیف‌قاپی می‌كردیم. بعد از چند فقره سرقت، ماشین را در محل خلوتی رها كرده و سراغ خودروی دیگری می‌رفتیم.
​​​​​​​
صورتم آسیب دید
زن جوانی كه قربانی این سرقت شده بود هم به خبرنگار جام‌جم گفت: در حال عبور از خیابان بودم كه سرنشین پراید كیفم را محكم كشید و روی زمین افتادم. دیگر چیزی نفهمیدم و وقتی چشم باز كردم، صورتم خونین بود و سارقان فرار كرده بودند. در جریان این سرقت، صورتم به‌شدت آسیب دید.