2 بار قصاص تاوان جنایت عشقی

2 بار قصاص تاوان جنایت عشقی

پسر عاشق‌پیشه كه با آتش زدن خانه رقیب عشقی‌اش با كوكتل مولوتف مرگ سه نفر را رقم زده بود، با تایید حكم دو بار قصاصش در دیوان‌عالی كشور قرار گرفت. این در حالی است كه تلاش برای شناسایی اولیای دم سومین قربانی هنوز به نتیجه نرسیده است.
به گزارش جام‌جم، حسن ۲۹ ساله تابستان سال ۹۶ به خاطر اختلاف با میثم ۳۰ ساله خانه وی را در نظام‌آباد با پرتاب كوكتل مولوتف به آتش كشید و مرگ میثم و یكی از دوستانش به نام فرهاد و پسری ناشناس را رقم زد. وی كه به جنایت با همدستی دو نفر ازدوستانش به نام‌های كیارش و بهنام اعتراف كرده بود، در شعبه هشتم دادگاه كیفری یك استان تهران پای میز محاكمه ایستاد.
در جلسه دادگاه حسن گفت: مدتی بود با دختر جوانی به نام صنم آشنا شده و به او علاقه‌مند بودم. قصد ازدواج با او را داشتم تا این‌كه متوجه شدم میثم كه بچه محله‌مان بود وارد زندگی صنم شده و با او رابطه دوستانه برقرار كرده است. از این موضوع ناراحت بودم به همین خاطر چند بار با میثم در خیابان درگیر شدم. آخرین بار وقتی میثم را در خیابان دیدم او با چاقو به سمت من و دو دوستم حمله كرد و ما را كتك زد. آنجا بود كه تصمیم به انتقام گرفتم.
وی ادامه داد: میثم بعد از فوت پدر و مادرش خانه‌شان را به محلی برای رفت و آمد افراد معتاد تبدیل كرده بود. آن روز تصمیم داشتم خانه او را آتش بزنم و موتور‌سیكلتش را بدزدم. به همین خاطر كوكتل مولوتف دست‌ساز درست كردم و ساعت 4 صبح مقابل خانه میثم رفتم و بطری حاوی بنزین را به داخل حیاط پرت كردم، ولی چون موتور میثم گوشه حیاط پارك شده بود آتش گسترش یافت و به داخل خانه نفوذ كرد و نمی‌دانم چطور مرگ میثم، دوستش و پسر ناشناس رقم خورد.
سپس دو متهم دیگر نیز به دفاع پرداختند و ادعا كردند هرگز قصد قتل و آسیب زدن به میثم را نداشته‌اند.
در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد و حسن را به دوبار قصاص و سه سال زندان محكوم كرد. كیارش به دو سال زندان و بهنام نیز به یكسال و نیم زندان محكوم شدند. این حكم در حالی در دیوان‌عالی كشور مهر تایید خورد و قطعی شد كه هنوز اولیای دم سومین قربانی این جنایت شناسایی نشده‌اند.