نقشه مرد شیشه‌ای برای اخاذی میلیاردی از پزشك سرشناس

نقشه مرد شیشه‌ای برای اخاذی میلیاردی از پزشك سرشناس

مرد شیشه‌ای كه با تهدید پزشك سرشناس به قتل اعضای خانواده‌اش، قصد اخاذی یك میلیاردی از او را داشت ناكام ماند. متهم هشت سال قبل هم به اتهام تهدید با شكایت این پزشك بازداشت شده بود.
به گزارش جام‌جم، روزهای پایانی بهمن امسال مرد پزشك با حضور در اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران از مردی به اتهام اخاذی شكایت كرد .
 شاكی كه جراح است در شكایتش گفت: سال 89 فردی كه بر اثر یك سانحه از ناحیه صورت دچار آسیب جدی شده بود به یكی از بیمارستان‌های تهران منتقل شد. او را عمل كردم. بعد از مدتی مرد بیمار بهبود یافت و از بیمارستان مرخص شد. بعد از مدتی مرد بیمار با تلفن همراهم تماس گرفت و مدعی شد از عمل جراحی كه انجام داده‌ام راضی نبوده و از من شكایت می‌كند. حتی چند بار مرا تهدید كرد و 30 تا 50 میلیون تومان از من باج خواست‌. پولی به او ندادم و به خاطر مزاحمت‌هایش از او شكایت كردم‌. بعد از دستگیری التماس كرد او را ببخشم كه دلم برایش سوخت و رضایت دادم. با گذشت هشت سال از آن ماجرا مردی با تلفن همراهم تماس گرفت و با تهدید قصد باج‌خواهی دارد .
 این مرد تهدیدم كرد كه باید یك میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومان پول تهیه كنم.‌ اگر پول را پرداخت نكنم جان من و اعضای خانواده‌ام به خطر می‌افتد و ابتدا همسر و فرزندم را به قتل می‌رساند.
 در تحقیقات؛ ماموران سرنخ‌هایی به دست آوردند كه معلوم شد مزاحم اخاذ همان بیماری است كه هشت سال پیش قصد اخاذی و باج‌خواهی از این پزشك جراح را داشته است. با كشف این سرنخ روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد. متهم تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و دو روز پیش در سفره‌خانه‌ای در محله نیاوران شناسایی و بازداشت شد.
متهم 42 ساله در تحقیقات گفت: پس از انجام عمل‌های جراحی متوجه شدم پزشک‌جراح وضع مالی خوبی دارد و می‌توانم از او اخاذی كنم. نقشه اخاذی را طراحی كردم و در تماس با وی مدعی شدم عمل‌های جراحی كه روی صورتم انجام داده خوب نبوده و باعث بروز مشكلاتی برایم شده است. بار اول خواستم ازاو 30 تا 50 میلیون تومان اخاذی كنم كه مرد پزشك از من شكایت كردكه بازداشت شدم. بعد از آزادی به سمت اعتیاد رفتم. وضع مالی‌ام خراب شده بود و به همین خاطر تصمیم گرفتم این بار هم سراغ همان پزشك جراح بروم و با تهدید به قتل از او یك میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومان اخاذی كنم كه نتوانستم و بازداشت شدم.