شكایت مدعی‌العموم و 2000 اهوازی از وزیر ارتباطات

شكایت مدعی‌العموم و 2000 اهوازی از وزیر ارتباطات


معاون دادستان كل كشور گفت: حدود 2000 نفر از مردم اهواز و مدعی العموم از وزیر ارتباطات طرح شكایت كرده‌اند كه احتمال می‌رود بعد از بررسی پرونده، حكم انفصال از خدمات دولتی برای وزیر صادر شود.
جواد جاوید‌نیا، معاون امور فضای مجازی دادستان كل كشور عنوان كرد: تذكرات متعددی مبنی بر ضرورت اجرای قوانین و مصوبات كارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و اجرای دستورات قضایی به وزیر ارتباطات داده‌شده بود.
وی افزود: به‌رغم این‌كه اجرای قانون، دستورات قضایی و مصوبات شورای عالی فضای مجازی بر هر مسؤولی واجب و لازم است، متأسفانه آقای وزیر به هیچ‌كدام از این تذكرات تمكین نكرده است.
معاون امور فضای مجازی دادستان كل كشور تصریح كرد: به‌رغم این‌كه تلاش شد در این قضیه به نحو مسالمت‌آمیزی این موضوع حل‌وفصل شود و وزیر ارتباطات به اجرای قانون تمكین كند، اما به دلیل این‌كه این كار انجام نشد طرح شكایتی علیه وزیر ارتباطات در دادسرای كاركنان تهران مطرح‌شده است.
مسؤولان قضایی همواره نسبت به فراهم آمدن فضای نامساعد اخلاقی و بروز جرایم در فضای مجازی هشدار داده‌اند. در همین زمینه محمدجعفر منتظری، دادستان كل كشور دیروز در همایش ملی پلیس، عدالت ترمیمی و پیشگیری از جرم تصریح كرد: بنا بر آمار ده ماهه واصله، كلاهبرداری‌های رایانه‌ای با ۳۰۰ درصد رشد، بیشترین جرم رایانه‌ای را در كشور رقم می‌زند، این آمار هشدار به مسؤولان است. چه كسی مسؤول این موارد است؟ برخی مسؤولانی كه مدیریت فضای مجازی را در اختیاردارند، در اجرای دستور صریح و مؤكد رهبری تعلل می‌كنند. / مهر