نرم‌افزار‌های  كاهش استرس در پرواز

نرم‌افزار‌های كاهش استرس در پرواز

پرواز كردن برای همه ساده نیست و خیلی از افراد در سفر و به خصوص سفرهایی كه با هواپیما انجام می‌شود، دچار استرس می‌شوند. این هفته می‌خواهیم نرم‌افزارهایی را معرفی كنیم كه در طول پرواز می‌توانند شما را از شر استرس در هواپیما نجات دهند و سفر هوایی را برای شما حتی‌الامكان ساده‌تر كنند.
اولین نرم‌افزار«پرواز با كلاستروفوبیا» (Flying with Claustrophobia) یا
 تنگنا هراسی است. مهندس جواد صالحی‌فر، كارشناس پرواز می‌گوید: این برنامه برای افرادی (هم اندرویدی‌ها و هم آیفون‌دارها) تهیه شده كه از محیط‌های بسته و تنگ می‌ترسند و با قرار گرفتن در چنین محیط‌هایی درجه استرسشان بالا می‌رود و سلامتشان به خطر می‌افتد، به این ترتیب كه با بیان توضیحات مرتبط با پرواز كمك كند تا مسافر بتواند آرامشش را حفظ كند و به كمك راهكارهایی استرس خود را
 كاهش دهد. نرم‌افزار والك (Valk) هم مثل یك پزشك مجازی همراه در سفر همراه شما خواهد بود. به گفته مهندس صالحی‌فر، قبل از سوار شدن به هواپیما با استفاده از این برنامه شما می‌توانید تمرین‌های آرامش‌بخش و برخی تكنیك‌های رهایی از استرس مثل برنامه‌های تنفسی متنوع را برای كاهش استرس انجام دهید.
همچنین برنامه اسكای گرو (SkyGuru) به كاهش اضطراب مسافران و رفع ترس‌های آنها كه ناشی از تكان‌های هواپیماست، كمك خواهد كرد. البته این نرم‌افزار با پیش‌بینی وضعیت هوا و تكان‌های هواپیما در طول مسیر پرواز به مسافران كمك می‌كند از لحاظ ذهنی خود را آماده كنند و با آگاهی كامل از شرایط پرواز استرس كمتری داشته باشند. آخرین نرم‌افزار همراهی كه به شما معرفی می‌كنیم آرامش (Calm) است و با استفاده از آن هنگام پرواز می‌توانید با انجام تمرین‌های مدیتیشن بر ترس و استرس خودتان غلبه كنید. در این برنامه تمرین‌های مدیتیشن از ۳ دقیقه تا ۲۵ دقیقه‌ای وجود دارد كه برای مسافران آرامش، حس نشاط و تنظیم ریتم تنفس را به ارمغان می‌آورد. از طرفی موسیقی‌های آرامش‌بخشی در این نرم‌افزار وجود دارد كه به آرامش و خواب مسافران كمك خواهد كرد.