51 شهید در 11 ماه

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به جام‌جم مطرح کرد:

51 شهید در 11 ماه

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با تشریح عملكرد پلیس در سال 97، درباره آخرین وضعیت ماجرای فرهاد مجیدی گفت: این فرد از پلیس عذرخواهی كرده و ما به دنبال شكایت نیستیم.
به گزارش جام‌جم، سردار ایوب سلیمانی دیروز در نشستی با خبرنگاران با تشریح وضعیت وقوع جرایم و كشف آن در سال 97 اظهار کرد: در 11 ماه نخست امسال، بیش از یك میلیون جرم ثبت شده كه 91 درصد مربوط به سرقت از انواع مختلف است.حدود 60 درصد سرقت‌ها از نوع «خرد» و مربوط به موضوعاتی چون كیف قاپی و... می‌باشد.
وی در پاسخ به جام‌جم، درباره ارتباط مشكلات اقتصادی با افزایش جرایم خرد نیز گفت: مشكلات اقتصادی و اعتیاد دو موضوعی است كه در افزایش جرایم خرد در كشور نقش داشته است.

بیشترین سرقت‌ها در 10 استان
سلیمانی بیان كرد: جغرافیای سرقت نیز در مبارزه با این جرم بسیار مهم است، باید بگویم بیش از 73درصد سرقت‌ها در ده استان انجام می‌شود و بیش از 72 درصد از این میزان، در ده شهر و مركز استان صورت می‌گیرد.
وی در پاسخ به این كه كدام استان‌ها در صدر وقوع جرم سرقت هستند، پاسخ داد: تهران بزرگ، البرز، اصفهان، خراسان رضوی، فارس، خوزستان و غرب تهران از شهرهایی است كه شاهد بیشترین وقوع سرقت در آن هستیم.
جانشین ناجا با بیان این‌كه سارقان حرفه‌ای در جامعه ما آمار محدودی دارند، عنوان كرد: در مصاحبه‌ای عرض كردم «ما در كل كشور، 200 هزار نفر داریم كه حداقل یك‌بار برای آنها پرونده سرقت تشكیل شده است»، این در حالی است كه برخی این موضوع را به اشتباه انعكاس دادند به‌گونه‌ای كه عنوان شد ما 200 هزار سارق حرفه‌ای داریم! در حالی كه این اظهار نظر و انتشار مطلب اشتباه است.

مخالف شادی مردم نیستیم
سلیمانی با اشاره به ماموریت چهارشنبه آخر سال عنوان كرد: هدف پلیس از اجرای هر برنامه و ماموریتی؛ صیانت از سلامت و جان مردم و همچنین امنیت، آرامش و انضباط جامعه است.
وی تاكید كرد: پلیس مخالفتی با ابراز شادمانی مردم نداشته و ندارد اما معتقدیم مراسم شادی نبایدبه‌گونه‌ای انجام شود كه سلامت افراد جامعه و نظم و امنیت آسیب ببیند.با برنامه‌ریزی و به‌كارگیری امكانات در چهارشنبه آخر سال نیز به گونه‌ای عمل خواهیم كرد تا جلوی خسارت‌های احتمالی را بگیریم.
جانشین ناجا در ادامه تشریح اقدامات پلیس برای ایام نوروز عنوان كرد: رصد و كنترل سارقان حرفه‌ای و سابقه دار یكی از برنامه‌های جدی پلیس در این ایام است.

از فرهاد مجیدی شكایت نكردیم
سلیمانی در مورد تصمیم ناجا برای شكایت از فرهاد مجیدی گفت: ما علاقه‌مند به شكایت از كسی نیستیم. در مورد این فردی هم كه از او نام بردید ما تا امروز به این جمع‌بندی نرسیده‌ایم كه شكایتی كنیم، ضمن این‌كه دوست هم نداریم این موضوع ادامه پیدا كند. این آقا تماس گرفتند و از پلیس عذرخواهی کردند و گفتند حاضرند در جمع ماموران حاضر شوند و جبران كنند، لذا ما این بحث را متوقف كردیم.
جانشین فرمانده ناجا با تاكید بر این‌كه اگر كسی به پلیس تعرض كند و بر كارش هم اصرار كند ما حداكثر حساسیت را خواهیم داشت و كوتاه هم نمی‌آییم، بیان كرد: متاسفانه ما با پدیده‌ای مواجه هستیم كه پلیس‌های ما نگران هستند كه نكند از آنها فیلمی تهیه و پخش شود. پلیس نمی‌داند اعمال قانون و به وظیفه‌اش عمل كند یا مراقب دوربین‌های مخفی باشد. این رفتار سبب می‌شود محیط برای كار پلیس ناامن شود. ما می‌گوییم از تخلف مامور ما فیلم و صوت بگیرید اما آن را به ما بدهید.
وی درباره آخرین وضعیت مرزبانان ربوده شده در شرق كشور نیز گفت: در حال پیگیری هستیم هفت نفر از این مرزبانان كه دو نفرشان نیز از نیروی انتظامی هستند، آزاد شوند.
​​​​​​​
51 شهید در 11 ماه
جانشین فرمانده ناجا در پاسخ به پرسش جام‌جم درباره شمار شهدای نیروی انتظامی گفت: از ابتدای امسال تا پایان هفته گذشته ۵۱ نفر از ماموران ما در ماموریت‌ها به شهادت رسیدند كه آمارهای ما نشان می‌دهد در این زمینه ۱۶ درصد كاهش داشته‌ایم.
هشدار درباره خرید در دیوار
وی درباره وضعیت سایت دیوار و كلاهبرداری‌های صورت گرفته در این فضا نیز گفت: به شهروندان هشدار می‌دهیم مراقب باشند به‌خصوص در زمینه خرید و فروش خودرو حتماً قبل از پرداخت وجه، آن را به مراكز شماره‌گذاری برده و از اصالت آن با خبر شوند و پس از آن مبلغ را بپردازند.
جانشین فرمانده ناجا درباره آمار كشفیات مواد مخدر از سوی نیروی انتظامی نیز گفت: آخرین آمارهای ما حاكی از آن است كه ۶۶۶ تن انواع مواد مخدر طی این مدت كشف شده است. عمده كشفیات ما در چهار استان شرقی و استان‌های مرزی بوده است.