رئیس رسانه ملی: باید با کمک جوانان تمدن جدیدی در دنیا خلق کنیم

پنجمین جشنواره جام‌جم شب گذشته به کار خود پایان داد

رئیس رسانه ملی: باید با کمک جوانان تمدن جدیدی در دنیا خلق کنیم

پنجمین جشنواره تلویزیونی جام‌جم،
شب گذشته با اهدای تندیس‌های سرو این جایزه به برگزیدگان بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، دکتر علی‌عسکری، رئیس سازمان صداوسیما در این مراسم که با حضور مدیران، برنامه‌سازان و دست‌اندرکاران رسانه ملی برگزار می‌شد گفت: انسان تنها پدیده خداگونه روی زمین است و بنا بر این همه انسان ها دارای ارزش ویژه ای هستند و اگر دل به خدا بسپارند و توجه به خدا داشته باشند، درون پرمحبت و نورانی خواهند داشت. اخلاق زیبا و رفتار زیبا موجب کمک به دیگران و  رشد جامعه ما می‌شود و کسانی که این مسیر را سپری کنند، راه موفقیت را سپری می‌کنند و اگر به دنیا تکیه کنند، افول می‌کنند.
وی با بیان این‌که اگر انسان دچار پستی ها شود، از حیوان ها هم کمتر می‌شود، گفت: امیدواریم که در ترازی باشیم که بتوانیم هم درون خود را آباد کنیم و توجه به خدا را درون خود زنده نگاه داریم و هم بتوانیم به دیگران خدمت کنیم. هنر دمیدن روح تعهد در انسان‌هاست و شکل گیری شور و  اشتیاق بیشتر در زندگی.
رئیس رسانه ملی با اشاره به عظمت شهدا افزود: تمام انسان های بزرگ و شهدای بزرگ همه عشق و شور ایمانی را درون خود دارند برای ساختن جامعه و در خدمت جامعه هستند. ما افتخار می‌کنیم که در رسانه ملی کار می‌کنیم و می‌توانیم به مردم خدمت کنیم. کار رسانه و کاری که شما با انبوه مردم می‌توانید صحبت کنید و شور و اشتیاق و گرما در جامعه ایجاد کنید. ما برای ملت ایران خدمت می‌کنیم و شاکر خداوند هستیم.
وی با اشاره به بیانیه گام‌ دوم رهبر معظم انقلاب گفت: می‌خواهم در اینجا به بیانیه گام دوم انقلاب بپردازم. ملت ایران توانسته انقلاب عظیمی را شکل دهد و برای حقیقت تلاش کند. رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب از خودسازی برای آینده فرمودند و ما دیدیم که اگر انسان برای خودسازی تلاش نکند نمی تواند شور و اشتیاق را در خود ایجاد کند.
 رئیس رسانه ملی تاکید کرد: وقتی ایشان این متن را می‌نویسند برای مردم و عظمت مردم و بزرگی آنها می‌نویسند. مردم بزرگی که پای آرمان‌هایش می‌ایستد و پای حق و حقیقت است. ایشان می‌فرمایند که این ملت می‌توانند به آینده نویدبخشی برسند. ایشان می‌فرمایند که ما برای آینده باید خودسازی کنیم و دومین محوری که می‌فرمایند جامعه سازی است و کسی که خودسازی کرد می‌تواند بر دیگران تاثیر بگذارد و در راه اعتلای ایران گام بردارد. گام سوم این است که ایران در مقابل تمدن مغرب زمین تمدن جدیدی داشته باشد و آن را جلو ببرد.
دکتر علی‌عسکری با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر بحث تمدن‌سازی گفت: رهبری چهار نکته در اصول تمدنی دارند؛ اول این‌که تمدن ما توحیدی است و نکته دوم این است که عبودیت کلیدواژه این تمدن است و محور دیگر کرامت انسان است و انسان در اسلام کرامت ذاتی دارد و این پایه یک تمدن جدید است که گذاشته می‌شود. چهارم نیز سبک زندگی است که ما باید سبک زندگی ایرانی - اسلامی را پیش ببریم. ما باید راجع به این سبک کار فاخر ویژه انجام دهیم.
وی در ادامه با بیان عظمت ملت ایران بیان کرد: ملت ما ملت بزرگی است که یک ملت برتر است و رهبری با توجه به این‌که ما باید آینده را فتح کنیم، تکیه و تاکید بر جوانان این مرز و بوم می‌کنند. جوانان باهوش و دانشمند و پرغیرتی که آنها را در جبهه و امروز در جای جای مملکت می‌بینیم و با همین جوانان باید ایران را بازمهندسی کنیم و در مقابل نظام سلطه قدبرافرازیم و تمدن جدیدی در دنیا خلق کنیم.
2 پروژه ملی تلویزیون کلید خورد
رئیس رسانه ملی اظهار کرد: در این زمینه ما دو پروژه بزرگ ملی را در حوزه سریال کلید زده ایم؛ یکی سریال سلمان فارسی و دیگری سریال موسی است که اتفاقا خداوند در هر دوی آنها به انسان‌ها توجه می‌کند. خداوند قوم یهود را برتری داد و پیامبران بسیاری از آنها آمدند اما به دلیل توجه به مال دنیا افول کردند و هنوز هم بزرگ‌ترین منابع مالی دنیا را در دست دارند. قوم دیگر قوم پیامبر بودند که آیه نازل شده ما قومی داریم که خداوند آنها را دوست دارد و ما هم آنها را دوست داریم. از پیامبر می‌پرسند که چه قومی است؟ پیامبر بر شانه سلمان می‌زنند و می‌فرمایند هموطنان سلمان هستند که در آینده بار این دین بر دوش آنها خواهد بود.
علی‌عسکری در انتها با تشکر از تلاش‌های معاون سیمای رسانه ملی گفت: از همه خانواده رسانه ملی تشکر می‌کنم و سال 97 بسیار حساس بود و دشمن برای ما خط‌و‌نشان کشید اما ملت همه نقشه های آنها را نقش برآب کرد و ما در 22 بهمن دیدیم که مردم جواب آنها را دادند. من تعظیم می‌کنم در مقابل مردم و هم همکارانم در رسانه ملی و همچنین برای برگزاری پنجمین جشنواره جام جم تشکر می‌کنم. البته امسال نام کالای ایرانی نامگذاری شد و اگر ملتی بازار خود را در خدمت دیگران قرار دهد، قدرت خود را در اختیار آنها قرار داده است. رسانه ملی در این زمینه کارهای فراوانی کرد و البته ما هنوز جمع بندی را ارائه نداده ایم و من برداشتم از میدان، صحنه و بازار این است که تمایل مردم برای خرید کالای ایرانی بیشتر شده و تولید هم بیشتر شده است.
در اختتامیه پنجمین دوره جشنواره جام‌جم چهره‌هایی نظیر علی عسکری (رئیس رسانه ملی)، مرتضی میرباقری (معاون سیمای رسانه ملی)، مدیران شبکه‌های مختلف تلویزیون و هنرمندانی نظیر سیروس مقدم، محمدرضا گلزار، ناصر ممدوح، رضا رویگری، حمید گودرزی، داریوش اسدزاده، محمدحسین رضوی، محسن تنابنده، حامد عنقا و.... حضور داشتند.
مشروح گزارش آئین اختتامیه پنجمین جشنواره جام‌جم را در صفحات 6، 7 و 20 بخوانید.