اقدام نظامی علیه ایران ممنوع

اقدام نظامی علیه ایران ممنوع


مدیا بنجامین، بنیانگذار گروه صلح كدپینك یكی از فعالانی است كه تاكنون بارها تصاویر او را در آمریكا و در نشست‌های مهم مقامات رسمی این كشور درحال اعتراض دیده‌ایم. او به‌شدت مخالف جنگ با ایران بوده و تحریم‌های واشنگتن علیه ملت ما را ظالمانه توصیف می‌كند‌. وی كه به‌تازگی در‌صدر یك گروه 28 نفره به ایران سفر كرده است دیروز در گفت‌وگو با ایرنا تصريح كرد: هدف سفر ما این بود كه با گروه‌های مختلف مردم و نخبگان در ایران دیدار و گفت‌وگو كنیم. می‌خواستیم درباره تحریم‌ها صحبت كنیم و این‌كه این تحریم‌ها چه اثری بر زندگی روزمره مردم ایران داشته است. وی با اشاره به سفر این هیات، به شهرهای مختلف ایران گفت: ایرانی‌ها مهمان‌نوازترین مردمی هستند كه دیده‌ام.
بنجامین با یادآوری این‌كه چندین استاد از دانشگاه‌های مختلف آمریكا در گروه آنها حضور داشته‌اند، افزود: ملاقات و بحث‌های خوبی با استادان دانشگاه تهران داشتیم. به‌ویژه با استادان دانشكده مطالعات جهان این دانشگاه گفت‌وگوهای خوبی انجام شد. همین طور با دانشجویان دكترا از جمله خانم‌های دانشجو دیدار و گفت‌وگو كردیم و یكی از نتایجش این بود كه برای غنی سازی كتابخانه دانشكده مطالعات جهان تلاش كنیم.
این فعال صلح‌طلب درباره این‌كه تحریم‌های دولت ترامپ چه تاثیری بر زندگی مردم ایران داشته، عنوان كرد: آنچه از جنب و جوش در میان مردم دیدیم، بسیار با تصویری كه درباره وضعیت مردم فكر می‌كردیم، فاصله داشت. در خیابان و بازار گردش و با مردم صحبت می‌كردیم. نكته جالب توجه این بود كه شور و جنبش زیادی در میان مردم و در بازار به چشم می‌خورد. مردم در حال آماده شدن برای عید نوروز بودند. بنجامین خاطرنشان كرد: با این حال در گفت‌وگو با مردم، به ما درباره مشكلات اقتصادی یا دارویی ناشی از تحریم‌ها گفتند. به ما درباره كاهش ارزش ریال و تعطیلی كارگاه‌ها و بیكاری گفتند. همچنین شنیدیم كه برخی داروها بسیار گران یا نایاب شده است. وی با بیان این‌كه مردم ایران سال‌های طولانی است كه با تحریم‌ها روبه‌رو بوده و دست و پنجه نرم می‌كنند، اظهار كرد: پس از توافق هسته‌ای، امیدواری زیادی به حل این موضوع به وجود آمده بود، اما این بار احساس كردم نوعی نا‌امیدی به وجود آمده است كه این مساله تحریم‌ها در كوتاه‌مدت حل نخواهد شد.
این فعال صلح در پاسخ به این‌كه چه برنامه‌هایی برای مقابله با تحریم‌ها دارند و نتایج این سفر چه تاثیری بر فعالیت گروه كدپینك خواهد داشت، گفت: پس از این سفر ما دو برنامه را در كنگره پیگیری خواهیم كرد. نخست این‌كه از هم‌اكنون با نمایندگان درباره تصویب طرحی علیه هرگونه اقدام نظامی درباره ایران در حال رایزنی هستیم. در كنار آن با مقام‌های سیاسی در واشنگتن در حال مكاتبه هستیم تا آنها را قانع كنیم دست به صدور بیانیه‌ای درباره ضرورت بازگشت به توافق هسته‌ای بزنند.
وی تصریح كرد: همچنین با نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری تماس گرفته‌ و از آنها درخواست مشابهی كرده‌ایم. تاكنون دو‌نفر از آنها، یعنی برنی سندرز و تولسی گابارد پاسخ مثبت داده‌اند. هدف ما این است كه سیاستمداران و اعضای كنگره به طور علنی و رسمی اعلام موضع كنند و بگویند ایالات متحده باید به توافق هسته‌ای با ایران بازگردد.
این فعال صلح‌طلب آمریكا با اشاره به اهمیت ادامه دیدارها از ایران گفت: ما هیات‌های صلح دیگری را روانه ایران خواهیم كرد. این تماس‌ها در سطح نخبگان و مردم دو كشور باید ادامه یابد. این ارتباط‌ها می‌تواند به تغییر سیاست‌های واشنگتن بینجامد. درخواست ما این است كه از جانب ایران روند صدور روادید برای شهروندانی كه می‌خواهند به ایران بروند، آسان‌تر شود. این كمك بزرگی به فعالیت‌های ما خواهد بود.