مردی برای تمام فصول

در شب پیروزی جنجالی بارسا مقابل اتلتیكو

مردی برای تمام فصول

 طرفداران بارسا حالا در حال رویا پردازی برای دیگر موفقیت‌های احتمالی در فصل جاری هستند. بعد از پیروزی 2 بر صفر مقابل اتلتیكو در نیوكمپ، خیال آنها بابت قهرمانی در این فصل از لالیگا تا حدود زیادی راحت شده است. موفقیت در لیگ قهرمانان اروپا و قهرمانی در كوپا دل‌ری آرزوهای دیگر طرفداران بارسا است كه می‌خواهند در پایان این فصل محقق شود. البته شاگردان والورده یكی از مهم‌ترین پیروزی‌های این فصل خود را در شبی سخت به دست آوردند. 
بی‌شك مهم‌ترین اتفاق بازی شنبه‌شب در دقیقه 29 رقم خورد كه دیگو كاستا با دریافت كارت قرمز مستقیم از بازی اخراج شد. تصاویر تلویزیونی نشان داد این مهاجم اسپانیایی به داور توهین كرده است. كاستا با دیدن كارت قرمز خشمگین‌تر شد. به همین دلیل جرارد پیكه سعی كرد او را آرام كند و تا بیرون از زمین همراهی‌اش كند. مدافع بارسا به كاستا گفت: «ساكت شو! دنبال چه چیزی هستی، می‌خواهی تو را از چهار بازی محروم كنند؟»
بر همین اساس روزنامه‌ها و رسانه‌های اسپانیایی دیروز این گمانه‌زنی را مطرح كردند كه كاستا با محرومیتی سنگین روبه‌رو می‌شود. نشریه اسپورت اسپانیا اعلام كرد كه اهانت كاستا به خیل مانسانو داور بازی ممكن است برای او گران‌تر از یك جلسه محرومیت تمام شود و احتمال دارد كه از سوی كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اسپانیا بین چهار تا هشت جلسه محرومیت برای او در نظر گرفته شود. همچنین گفته می‌شود عبارت ركیكی كه كاستا دو بار از آن برای اهانت به مانسانو استفاده كرد، دقیقا در گزارش این داور اسپانیایی درج شده است، ضمن این‌كه او تخلفات دیگری هم در گزارش خود برای كاستا ذكر كرده كه امكان دارد باعث تشدید مجازات وی شود.
از سوی دیگر، لیونل مسی با گلزنی در بازی شنبه شب دوباره نام خود را در تاریخ فوتبال نوشت. او نه تنها به فتح لالیگا نزدیك شد بلكه به بازیكنی تبدیل شد كه بیش‌ترین پیروزی را در تاریخ لالیگا دارد. مهاجم آرژانتینی به ركورد ۳۳۵ برد دست یافت و از ایكر كاسیاس، دروازه‌بان سابق رئال مادرید با ۳۳۴ پیروزی پیشی گرفت. مسی این پیروزی‌ها را تنها در ۴۴۷ بازی به دست آورد. یعنی ۷۵درصد دیدارها را با موفقیت پشت سر گذاشت. او ۱۸۹ بازی را در نوكمپ با پیروزی به پایان رساند و ۱۴۶ دیدار خارج از خانه حریفان را شكست داد. اكنون تنها بازیكنی كه به ركورد مسی تقریبا نزدیك است و در لالیگا بازی می‌كند سرخیو راموس است. مدافع رئال مادرید ۳۰۱ بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته است.