7 اردیبهشت، روز قهرمانی بارسا

7 اردیبهشت، روز قهرمانی بارسا

حاشیه امنیت 11 امتیازی بارسلونا در صدر جدول رده‌بندی لالیگا بعد از برد 2 بر صفر این تیم مقابل اتلتیكومادرید، در فاصله هفت هفته به پایان رقابت‌ها، شاگردان ارنستو والورده را در آستانه كسب عنوان قهرمانی قرار داده است. این تیم اما هنوز چند روز تا دفاع از عنوان قهرمانی‌اش فاصله دارد.
به گزارش نشریه اسپورت، سریع‌ترین زمانی كه بارسلونا می‌تواند قهرمانی‌اش را قطعی كند (صرفنظر از نتایج سایر تیم‌ها) 27 آوریل (هفتم اردیبهشت) در بازی مقابل لوانته است؛ به شرط آنكه تا آن بازی امتیازات تمام دیدارهای پیش رویش را كسب كند؛ البته این در صورتی است كه اتلتیكومادرید هم همه بازی‌هایش را تا 20 روز آینده ببرد. به این ترتیب اگر در این مدت، روخی بلانكو متوقف شود، قهرمانی بارسا می‌تواند زودتر رخ دهد.
در حال حاضر بارسلونا از نزدیك‌ترین تعقیب كننده‌اش اتلتیكومادرید 11 امتیاز بیشتر دارد و نه‌تنها تفاضل گل از این تیم بهتر است بلكه در مصاف‌های رودررو نیز وضعیت بهتری دارد. با این اوصاف، بارسلونا چهار پیروزی دیگر به ترتیب مقابل تیم‌های اوئسكا، رئال سوسیه‌داد، آلاوس و لوانته می‌خواهد تا بدون اما و اگر و بدون توجه به سایر نتایج قهرمانی‌اش را مسجل كند. در صورتی كه بارسلونا این چهار بازی را ببرد 85امتیازی می‌شود و اتلتیكومادرید 74 امتیازی خواهد شد. به این ترتیب در فاصله سه هفته مانده به پایان فصل، بارسا می‌تواند قهرمانی‌اش را قطعی كند.