روحانی: انرژی تقریبا به طور مجانی توزیع می‌شود

روحانی: انرژی تقریبا به طور مجانی توزیع می‌شود


 رئیس‌جمهور با بیان این‌كه براساس گزارش‌های تهیه شده هر فردی كه از مترو استفاده می‌كند به طور متوسط حدود نیم لیتر در مصرف انرژی صرفه‌جویی به عمل می‌آید گفت: اگر این گزارش دقیق باشد، با توسعه مترو صرفه‌جویی بسیار خوبی در بخش انرژی كه تقریبا در كشور مجانی توزیع می‌شود و اصولی مصرف نمی‌گردد، صورت می‌گیرد.
به گزارش ایرنا، حسن روحانی در مراسم افتتاح طرح‌های شهری شهرداری تهران خاطرنشان كرد: مصرف بالای انرژی در كشورمان هم موجب آلودگی و هم هدررفت ثروت ملی و همچنین موجب فساد و قاچاق می‌شود كه عمدتا به‌خاطر تفاوت قیمتی است كه با كشورهای همسایه وجود دارد. رئیس‌جمهور افزود: حتی اگر شرایط تحریم وجود نداشت و به طور عادی احتمالا قیمت دلار امسال حدود 6000 تومان بود باز هم قیمت سوخت نسبت به كشورهای همسایه قابل مقایسه نیست و باز هم قاچاق انجام می‌شد.
روحانی خاطرنشان كرد: در ایام عید بیش از صد میلیون لیتر در روز بنزین مصرف شد و به طور عادی نیز روزانه 70 الی 80 میلیون لیتر بنزین در كشورمان مصرف می‌شود كه اگر شرایطی فراهم شود كه حتی نیمی از آن صادر شود، می‌توان از آن برای رفاه بیشتر مردم استفاده كرد.
رئیس‌جمهور تصریح كرد: توسعه مترو می‌تواند هم برای رفاه و راحتی مردم و هم جلوگیری از مصرف بی‌رویه و هم برای محیط زیست مفید باشد.
رئیس‌جمهور با تاكید بر این‌كه تهران باید توسط جنگل‌ها محاصره و جلوی توسعه بی‌رویه هم گرفته شود، صدور مجوز ساخت در بستر رودخانه‌ها را معامله جان مردم با پول كثیف برشمرد و اظهار كرد: سیل فروردین صدای رسای طبیعت بود و باید سال 98 را سال آزادسازی طبیعت در كل ایران كنیم.