دزفولِ قهرمان؛ امروز هم پشت و پناه مردم است

دزفولِ قهرمان؛ امروز هم پشت و پناه مردم است


سیدعزت‌ا... پژوهیده
 مسؤول مواكب دزفول
ستاد اربعین و موكب بزرگ شهرستان دزفول از روز شنبه دهم فروردین ۹۸ در راستای خدمت‌رسانی به مناطق سیل‌زده شهرستان با اقدام خودجوش خادمین حسینی مواكب اربعین شهرستان دزفول اقدام به پخت غذا و توزیع آن در سه نوبت كرد.
درواقع با روانه شدن سیلاب به استان خوزستان و شهرستان دزفول و گرفتار شدن مردم برخی از مناطق به‌ویژه روستاییان عزیز، خادمان مواكب شهرستان در اقدامی خودجوش برآن شدند تا پای كار بیایند و با جمع‌آوری مواد غذایی از طریق خیرین و پخت غذا و نان بتوانند از بار مشكلات مردم بكاهند و بگویند كه همواره همراه مردم مومن شهرستان دزفول هستند.
جمعه گذشته ( 9 فروردین)، باران شدیدی در دزفول باریدن گرفت و ما همان زمان با امام جمعه دزفول ستاد بحران سرپایی در مصلا برگزار كرده و با حمایت ایشان آشپزخانه‌مان را در مصلا برپا كردیم. ابتدا مسافران نوروزی در راه مانده را در مصلا اسكان دادیم و بیش از ۵۰ نفر از خادمان مواكب شهرستان در سه شیفت كاری مشغول به كار شدند تا در هر وعده صبحانه، نهار و شام برای آنها تهیه ‌كنند. از فردای  آن روز خدمات‌رسانی‌مان به مردم سیل‌زده دزفول اختصاص یافت و در اولین گام روزانه 800 پرس غذا در هر وعده برای دزفولی‌های بحران‌زده كه در سه كمپ هلال‌احمر اسكان داشتند، تهیه و توزیع كردیم. از چهارشنبه گذشته كه وضعیت دزفول از حالت بحرانی خارج و مردم به خانه و زندگی خود بازگشتند، موكب‌های ما خدمات‌رسانی‌شان را معطوف به مردم سیل‌زده شوش كردند. ما اكنون روزانه 1700 پرس غذا تهیه می‌كنیم، 500 پرس برای خود مردم دزفول، هزار پرس برای مردم شوش و 200 پرس برای نیروهای امدادرسان بخش‌های مختلف از جمله هلال‌احمر كه در منطقه فعال هستند. كل هزینه‌های مربوط را هم خیرین و مردم دزفول و برخی خیرین مدرسه‌ساز و كارگزاران حج و زیارت تامین می‌كنند.
موكب شهرستان از یك نانوایی سیار هم برخوردار است. این نانوایی روزانه به تناسب نیاز مناطق سیل‌زده از هزار تا ۵۰۰۰ قرص نان پخت می‌كند. جملگی غذای گرم و نان با بالگرد به مناطق غیردسترس نیازمند ارسال می‌شود. تا زمانی كه مردم شهرستان دزفول به خدمات‌رسانی ما نیاز داشته باشند پای كار مردم هستیم و پس از آن درصورت نیاز شهرهای همجوار نیز در حد توان در خدمت مردم این شهرها خواهیم بود تا به سهم خودمان از بار مشكلات آنها بكاهیم.