سالوادور دالی و داعش

سالوادور دالی و داعش


 حالا آرام‌آرام آن پف نوروزی صورت‌هایمان خوابیده و دستمان روی كیبوردها ضرب معمول و پرسرعت خودش را گرفته. این حرفی را كه می‌زنیم شاید بگذارید به حساب شعارزدگی و اینها، اما باور كنید ما هم كه مثل شما روزهای واپسین تعطیلات را با لطیفه‌هایی دردناك درباره نخستین روز كاری سال سپری كردیم، حالا فهمیده‌ایم چقدر دلمان برای تحریریه تنگ بوده است و خبر نداشتیم.
شاید به لحاظ جذابیت‌های رسانه‌ای به ما پیله كنید كه سیل و پیامدهای آن این روزها همه رسانه‌ها را پر كرده و شما هم به گروه جامعه جام‌جم اضافه شده‌اید و در حالی كه شاید چندان وظیفه و رسالت مطبوعاتی‌تان نباشد، ول كن ماجرا نیستید. اما این را بگوییم كه ما سعی كرده‌ایم فارغ از وظیفه‌ای كه درباره پرداختن به پیامدهای این بلای جدید احساس می‌كنیم، پرداخت‌هایی خواندنی از ماجراها به دست دهیم و فراموش نكنیم كه بالاخره فراتر از پرداختن به رسالت‌هایمان باید طوری بنویسیم كه برای شما خواندنی باشد. امروز سوژه صفحه 9 را - یعنی همین صفحه‌ای که در دست دارید - از لابه‌لای گل‌های به‌جامانده در خانه‌های لرستانی‌ها و خوزستانی‌ها آورده‌ایم. میثم اسماعیلی با مسؤول كانون تربیت فكری كودكان و نوجوانان خوزستان حرف زده تا از جزئیات فعالیت‌ آنها برای بچه‌های سیل‌زده در این استان و دیگر نقاط بداند.
در صفحه ده، آذر مهاجر كه مـی‌دانـیــد از خـبـــرنـگـــاران بدپیله حوزه كاغذ است
 در گسترده‌ترین تلاشش برای دورشدن از حوزه تخصصی‌اش نهایتا توانسته كمی دورتر شود و از كاغذ به كتاب برسد! گزارش او، ریز و درشت نمایشگاه آینده كتاب تهران را در بسته‌ای جمع و جور ارائه داده؛ راستی چه نمایشگاهی بشود امسال با سیل و نوسان عجیب نرخ كاغذ و دلار.
علی رستگار را امروز در حالی در تحریریه یافتیم كه در حال گفت‌وگویی گرم و صمیمی با یك آقایی بود كه ظاهرا سبیل مكرری داشته است همیشه. مــــا كــــه نمـی‌دانستیـم
او بــا چـه كـســـی پـشــت خــط در
حــــــال گفــــت‌وگـــوسـت حـــدس و گمان‌هایمان را گذاشتیم روی میز و نهایتا از سالوادور دالی یا علی دایی (نسخه بایرن مونیخ) نتوانستیم فراتر برویم. بعدا متوجه شدیم او با كامران تفتی، بازیگر و مجری به بهانه چهل‌سالگی‌اش به گفت‌وگو نشسته بود و در بخشی از گفت‌وگو هم بحث به سبیل كشیده بوده است. محصول این گپ را در صفحه یازده بخوانید.
گزارش صفحه دوازده را هم از دست ندهید؛ محصول قلم محمدصادق علیزاده كه معروف است به كتابخوانی بینابینی در حوزه‌های مختلف. در همین گزارش علیزاده هم كه درباره بازوهای تبلیغاتی داعش است، امضای مطالعاتش در سیاست‌های رســــانـــه‌ای گــــروه‌هـــــای تكــفـــیـــری
مشهود است.