افطار با «از   یادها رفته»

افطار با «از یادها رفته»

با نزدیک شدن به پایان مراحل فنی، سریال «‌از یادها رفته» یکی از گزینه‌های اصلی تلویزیون برای ماه رمضان امسال است.

 قبل و بعد از سال 1320 تحولات مهم سیاسی و اجتماعی در كشورمان رخ داد، تحولاتی كه هر كدام می‌تواند دستمایه ساخت یك مجموعه تلویزیونی شود. البته كارگردانان هم بیكار ننشسته و سعی كرده‌اند در قالب قصه‌های جذاب سریال‌هایی با این محوریت بسازند و به اتفاقات این سال‌ها هم بپردازند.
كارگردانانی همچون زنده‌یاد ضیاءالدین دری، مسعود جعفری‌جوزانی، فریدون حسن‌پور، سعید سلطانی و ... در ارتباط با این بخش از تاریخ معاصر سریال‌هایی همچون كیف انگلیسی، در چشم باد، گذر از رنج‌ها، سال‌های برف و بنفشه و ... را ساختند كه مورد توجه مخاطبان عام و خاص قرار گرفته است.
این بخش از تاریخ ایران به دلیل تنوع موضوعی بارها می‌تواند دستمایه ساخت آثار متنوع نمایشی شود و هر چه‌قدر هم اثری ساخته شود، باز هم ناگفته‌های بسیاری از این بخش از تاریخ باقی مانده است. بهرام بهرامیان هم برای ماه رمضان سال آینده شبكه یك دست روی این بخش از تاریخ گذاشته و مجموعه تلویزیونی «از یادها رفته» را كارگردانی كرده است.
تصویربرداری این مجموعه شهریور امسال تمام شده و شوكا زندباف مشغول تدوین آن است و تاكنون 60 درصد از كار به اتمام رسیده است. تهیه‌كنندگی از یادها رفته را اكبر تحویلیان به عهده دارد. همچنین صداگذاری كار نیز چندی پیش توسط علیرضا علویان شروع‌شده، ولی هنوز مذاكره با چند آهنگساز درباره موسیقی متن این سریال قطعی نشده است.
سریال از یادها رفته یك ملودرام تاریخی است كه در ۵۰ قسمت ساخته می‌شود و داستان آن به زندگی دختری جوان در سال ۱۳۱۹ می‌پردازد كه به دلیل آشنا نبودن از وضعیت كشور و آداب و رسوم دچار بحران شدیدی می‌شود، اما با كشف حقیقت سنت‌ها و رفتارها به آرامش وزندگی مشترك می‌رسد. حسین یاری، حسین پاكدل، هلیا امامی، میترا حجار، پوریا پورسرخ، بیتا فرهی، كامران تفتی، لیلا بلوكات، سیما تیرانداز، مهدی سلوكی، رضا یزدانی، رسول نجفیان، علیرام نورایی، حبیب دهقان‌نسب، مهرداد ضیایی بازیگران این سریال هستند.
ادامه در صفحه 6