مخاطب منتظر نمی‌ماند

مخاطب منتظر نمی‌ماند


 در این دوران با استفاده از تكنولوژی به‌راحتی می‌توان به همه فیلم‌ها و سریال‌های روز جهان دسترسی پیدا كرد و به همین خاطر رسانه ملی وظیفه سختی دارد در این‌كه بتواند مخاطب را جذب کند و
نگه دارد. رسانه ملی باید از وجود متخصصان استفاده کند و كارشناسی دقیقی انجام دهد در تولید محصولات قابل رقابت با آثار مطرح جهان.
در دنیا این گونه است كه تا محصولی شكست می‌خورد به سمت كار مطالعاتی درباره شكست می‌روند و تلویزیون ما هم نیاز دارد به كارشناسی اساسی درباره شناسایی كمبودها و نقاط ضعف.
خیلی‌ها زیربنا را نشانه گرفته و مدام می‌گویند مشكل فیلمنامه داریم ولی این مشكل فقط برای تلویزیون نیست و مشكل بنیادی هنرهای نمایشی از تئاتر تا سینما و تلویزیون همین است و چون همه چیز موازی رشد می‌كند تا مشكل ادبیات نمایشی باقی است مشكل سناریو در سینما و تلویزیون هم باقی
خواهد بود.
یك مشكل دیگر كه باز به همه جا رخنه كرده مشكل مالی است. همان‌طور كه هزینه‌های زندگی افزایش‌یافته، دستمزدها هم بالا رفته است و گمان می‌كنم چون امكان مالی تلویزیون كم شده و آن بودجه‌ای كه برایش درنظر گرفته‌اند، نمی‌تواند جوابگو باشد در‌نتیجه كیفیت برنامه‌ها به‌خصوص سریال‌ها افت پیدا می‌كند.
 من راستش را می‌گویم كه بیشتر از تلویزیون خودمان، مخاطب محصولات روز خارجی هستم، ولی اگر همان محصولات روز به‌موقع دوبله شود و روی آنتن رود، ترجیحم تماشای نسخه دوبله شده است ولی اگر مدت‌ها بگذرد تا محصول روز ارائه شود معلوم است منتظر نمی‌مانم و از طرق دیگر محصول هدف را می‌بینم.
مخاطب امروز هم همین است، یعنی نمی‌تواند ماه‌ها منتظر بماند تا یك محصول خوب از تلویزیون ملی ببیند، بلكه آن را در جای دیگری پیدا می‌كند.
این جاها می‌تواند شبكه‌های ماهواره‌ای یا از طریق اینترنت و دانلود كردن یا شبكه خانگی باشد. پس وظیفه رسانه ملی در درجه اول لحاظ مطلوبات مخاطبان در كمترین زمان ممكن است.