نَقد

نَقد


روزنامه شهروند نوشت:
 علیرضا علیفردر سال‌های اخیر به یك چهره خبرساز در میان گزارشگران تلویزیونی تبدیل شده و با ‏كلمات و نحوه خاص گزارش خود موافقان و مخالفانی دارد. جدیدترین منتقد این گزارشگر باسابقه هوشنگ ‏گلمكانی، منتقد سینما بوده كه با انتشار تصویری از بازی یكشنبه شب پاری‌سن‌ژرمن با گزارش علیفر نوشته ‏است:
 «یعنی وقتی آقای علیفر یك جور خاصی می‌گوید «توووووووی درواااااااازه...تووووووووی دروااااااازه» پیش ‏خودش فكر می‌كند خیلی جالب و تأثیرگذار و بامزه می‌گوید یا دارد مسخره‌مان می‌كند؟ با این نوع اجرا، بیشتر ‏به نظرم می‌رسد كه دارد مسخرگی می‌كند، دست‌مان می‌اندازد،سربه‌سرمان می‌گذارد. غیراز این، كارش هیچ ‏ربطی به هنرنمایی گزارشگران برای ایجاد هیجان ندارد. به‌هرحال چون ما اعصاب اضافی زیاد داریم، نامبرده ‏مقداری از آن را می‌ساید و می‌خراشد تا بار اضافی با خودمان نكشیم.»
 علیرضا علیفر هم در واكنش گفته است: «استقبال مردم برای من مهم ‏است. همواره در كوچه و خیابان مرا می‌بینند و با گفتن همان جمله «توی دروازه» از من یاد می‌كنند. این ‏صحبت‌ها از روی حسادت است. البته معتقدم اگر قرار است كسی هم حسادت كند، باید همكار خودم باشد؛ وگرنه ‏دیگران نمی‌توانند محبوبیت، شهرت و جذابیت من نزد مردم را كاهش دهند. من كه آقای گلمكانی را ‏نمی‌شناسم، اما به ایشان سلام برسانید و بگویید زیاد حرص نخور! برادر من شما برو ‏در سالن‌های سینما و وقتی بیرون آمدی درباره فیلم، كارگردان و هنرپیشه حرف بزن. من كه تازه‌كار نیستم ‏بخواهم از این حرف‌ها به جوش بیایم. از این گلمكانی‌ها زیاد دیده‌ام و الان هم به این آقا می‌گویم برو در حوزه ‏تخصصی خودت كار كن و در كاری كه تخصص نداری، فضولی نكن!»