اولویت نخست آستان قدس رضوی امدادرسانی به سیل‌زدگان است

تولیت آستان قدس رضوی تاكید كرد:

اولویت نخست آستان قدس رضوی امدادرسانی به سیل‌زدگان است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز رسیدگی به سیل‌زدگان در استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان اولویت نخست آستان قدس رضوی است و در این راستا ممكن است از بسیاری از اقدامات صرف نظر كنیم و یا آنها را به تعویق بیندازیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی با حضور در آشپزخانه مركزی خادمیاران رضوی در شهرستان خرم‌آباد، از بخش‌های مختلف این آشپزخانه بازدید و ضمن تشكر از زحمات عوامل این آشپزخانه، ابراز كرد: به هیچ عنوان نباید به چشم نیازمند به هموطنان سیل‌زده نگاه كرد، اینان خانواده‌های محترم، شریف و معتبری هستند كه در حادثه سیل اخیر با مشكلاتی روبه‌رو شدند و این اتفاق ممكن است برای هركدام از ما بیفتد.
مروی با بیان این‌كه اقدامات آستان قدس در رابطه با مناطق سیل زده تنها معطوف به اقدامات اولیه و كوتاه مدت نخواهد بود و برنامه‌هایی برای امدادرسانی بلند مدت نیز خواهیم داشت؛ خاطرنشان كرد: ابتدا در راستای رفع نیازهای ضروری مردم سیل‌زده و سپس به میزان امكانات و مقدورات در جهت بازسازی منازل آسیب‌دیده و تهیه اسباب زندگی آنها تلاش خواهیم كرد.
وی افزود: ما امدادرسانی به هموطنان سیل‌زده را وظیفه خود می‌دانیم و در این مسیر هیچ منتی بر آنها نداریم، بلكه این وظیفه را منتی از جانب مردم بر سر خود و توفیقی برای خدمتگزاری می‌دانیم كه قطعا اجر و ثواب عظیمی در پیشگاه پروردگار خواهد داشت.
تولیت آستان قدس رضوی در ادامه خطاب به خادمیاران رضوی آشپرخانه مركزی خرم آباد گفت: در تهیه و توزیع غذا و امدادرسانی به سیل‌زدگان كرامت مردم را رعایت كنید و حتما حفظ عزت و احترام مردم را در اولویت قرار دهید.
وی با تأكید بر این‌كه امام رضا(ع) ناظر بر خدمات خادمیاران رضوی بر سیل زدگان هستند، اظهار كرد: در پخت و پز و توزیع غذا كمال دقت و حساسیت را بكار گیرید تا در حد امكان غذایی با كیفیت و با احترام در اختیار مردم قرار دهید، زیرا این مردم امروز مهمان‌های امام رضا(ع) هستند. تولیت آستان قدس رضوی در بازدید از بخش‌های مختلف آشپزخانه مركزی خادمیاران رضوی در خرم آباد، در جریان نحوه طبخ و توزیع غذای متبرك امام رضا(ع) بین سیل‌زدگان قرار گرفت. آشپزخانه مركزی خادمیاران رضوی در شهرستان
خرم آباد روزانه ده هزار غذا گرم را طبخ و میان مردم سیل‌زده توزیع می‌كند.