فعلا فتحی او را نمی‌خواهد!

وضعیت مبهم فرشید باقری در استقلال

فعلا فتحی او را نمی‌خواهد!

فرشید باقری، هافبك دفاعی تاثیرگذار استقلال كه امسال بازی‌های خوبی برای این تیم انجام داده است با مشكلات تازه‌ای در این باشگاه روبه‌رو شده است. این بازیكن فعلا نتوانسته مجوز ورود به تمرینات این تیم را بگیرد. اگر شرایط همین‌طور ادامه پیدا كند باقری فصل بعد هم جایی در استقلال نخواهد داشت و باید این باشگاه را ترك كند.


هر چند خیلی‌ها تصور می‌كنند مشكل اصلی این بازیكن دعوای قبل، بین دو نیمه و پایان دربی در رختكن است، ولی این بازیكن با مشكل حادتری روبه‌رو شده است. ماجرا به قبل از دربی برمی‌گردد، یعنی روزی كه امیرحسین فتحی، مدیرعامل استقلال به اردوی این تیم رفت تا با بازیكنان در آستانه دیدار با پرسپولیس صحبت كند و به قول خودش به آنها روحیه دهد. او در جلسه صحبت‌هایی با بازیكنان داشت و بعضی‌ها چیزهایی گفتند ولی در این بین فرشید باقری صحبت‌های تندی علیه مدیرعامل استقلال به زبان آورد. باقری از این گفت كه وقتی فتحی به اردوی تیم می‌آید به جای روحیه دادن بیشتر روحیه بازیكنان را خراب می‌كند، چون مدام وعده وعید می‌دهد و نمی‌تواند مشكلات تیم را حل كند. این صحبت‌ها به‌شدت باعث دلخوری مدیرعامل استقلال شد. او اعتقاد داشت باید باقری مقابل دیگر بازیكنان به او احترام می‌گذاشت نه این‌كه چنین صحبت‌هایی را مطرح می‌كرد. فتحی از صحبت‌های باقری به شدت دل چركین شد و به همین دلیل از آن روز مشخص بود که او نقشه‌ای برای این بازیكن كشیده است.
فتحی چنین نقشه‌ای را برای روزبه چشمی هم داشت. این بازیكن در بهمن ماه سال پیش یك مصاحبه علیه او كرد. بازیكن ملی پوش استقلال در این مصاحبه گفته بود اگر فتحی نمی‌تواند كاری برای باشگاه كند بهتر است برود. این حرف‌ها دلخوری شدید فتحی را به همراه داشت و به نزدیكانش گفته بود در پایان فصل اجازه نمی‌دهد روزبه چشمی دیگر در استقلال بماند. بازیكن با تجربه آبی‌ها هم كه متوجه این مسأله شد به دنبال راهكاری رفت و در نهایت آن را پیدا كرد؛ یك مصاحبه جدید و پس گرفتن حرف هایش. او حتی در آن مصاحبه به تعریف و تمجید از فتحی پرداخت. ظاهرا راه حل رفع مشكل فرشید باقری هم همین مسأله است. او قبل از دربی مصاحبه‌ای كرد و به انتقاد از مدیریت استقلال پرداخت. مشكل باقری هم زمین تمرینی بود. حالا احتمال دارد این بازیكن هم با پس گرفتن حرف هایش و در عوض تمجید از فتحی بتواند زمینه را برای ماندنش در استقلال فراهم كند. اگر او چنین كاری نكند به احتمال فراوان باید استقلال را در پایان فصل ترك كند و به باشگاه دیگری نقل مكان كند. باقری این روزها سكوت كرده و فعلا چیزی نگفته است. او منتظر است تا بعد از بازی با سپاهان كمیته انضباطی باشگاه استقلال درباره‌اش تصمیم‌گیری كند. ظاهرا فتحی گلایه‌های شدیدی از این بازیكن دارد و این مسأله روی رای نهایی او هم اثرگذار خواهد بود.
باقری دوست دارد در استقلال بماند. او در این باشگاه توانست به محبوبیت خوبی برسد. این بازیكن در فصل جاری هم نشان داد توانسته در تیم به خوبی جا بیفتد، ولی اگر او می‌خواهد همچنان در این باشگاه بماند باید فكری اساسی كند.