قدردانم و شرایط اقتصادی را درك می‌كنم

احسان حدادی پس از قهرمانی در آمریكا می‌گوید حالا آرامش بیشتری دارد

قدردانم و شرایط اقتصادی را درك می‌كنم

قهرمانی در مسابقات پرتاب دیسك آمریكا. پس از همه آن كشمكش‌ كه چند ماه قبل پیش آمد و حدادی گلایه می‌كرد كه به او رسیدگی نمی‌شود او توانست در مسابقات آمریكا مدال طلا را به دست بیاورد تا جدا از قهرمانی نخستین سهمیه دوومیدانی برای مسابقات جهانی قطر را به دست بیاورد. پس از این قهرمانی برای دقایقی با احسان حدادی گپ زدیم و او از شرایط خوب خودش حرف زد.

 از مسابقات چه خبر؟
خدا را شكر می‌كنم. دارم تمریناتم را انجام می‌دهم. دوستان هم در ایران دارند زحمات خودشان را می‌كشند تا من خوب نتیجه بگیرم. ان‌شاءا... كه به دور از هرگونه حاشیه و استرس بتوانم بهتر از این باشم. سرم به كار خودم است و با «مك» مربی ام تمام تلاش مان رسیدن به نقطه اوج موفقیت است.  
 این روزها ظاهرا آرامش بیشتری داری.
این نكته مهمی است. بهترین چیز برای من همین آرامش است. دوست دارم تا رسیدن به المپیك فقط آرامش داشته باشم و بدون دغدغه تمریناتم را ادامه بدهم.
 احسان فكر می‌كنی می‌شود اتفاق‌های خوبی در المپیك بیفتد؟ خیلی‌ها از تو انتظار دارند.
قطعا می‌شود یك نتیجه خوب در المپیك گرفت. من تمریناتم را به‌خوبی انجام می‌دهم و دیگر همه چیز به دوستان بستگی دارد. اینكه با فراهم كردن امكاناتی مناسب راه را هموار كنند. من هم بهترین تلاشم را می‌كنم تا بتوانیم بهترین نتیجه را بگیرم نه این‌كه برای تمرین كردن و امكانات بجنگم. دوستان تا اینجای كار هم زحمت كشیده اند و شرایط حضور من در آمریكا را فراهم كرده‌اند.
من این چیزها را متوجه می‌شوم و شرایط بد اقتصادی كشورم را می‌دانم. من قدردان هستم و همه چیز را به خوبی درك می‌كنم و باید بگویم كه هیچ چیزی دور از دسترس نیست. امیدوارم بهترین نتیجه را بگیرم.
 از عملكرد خودت در مسابقات آمریكا راضی هستی؟
از عملكردم در مسابقات پرتاب دیسك چولیویستای آمریكا راضی هستم و تلاش می‌كنم در مسابقه دومم ركورد بهتری به ثبت برسانم. سطح مسابقات با توجه به این‌كه بعضی از ورزشكاران اروپایی در این مسابقه شركت نكرده بودند معمولی بود. خوشبختانه در نخستین مسابقه فصل خود توانستم به خوبی پرتاب و ركورد خوبی را ثبت كنم. از عملكردم در این مسابقه راضی هستم و خوشبختانه تمام توصیه‌هایی را كه مربی در تمرینات به من گوشزد كرده بود در مسابقه اجرا كردم. با این شرایط مطمئنا رفته رفته می‌توانم پیش از مسابقات جهانی دوحه به فرم مطلوبی كه خودم توقع دارم دست پیدا كنم.
  تو با قهرمانی در این مسابقات توانستی نخستین سهمیه ایران برای مسابقات جهانی قطر را كسب كنی.
خیلی خوشحالم كه توانستم سهمیه مسابقات جهانی دوحه را كسب و هم به رده دوم برترین پرتابگران دیسك جهان صعود كنم. قرار است امروز هم در مسابقات دانشگاهی سن دیه‌گو كه به‌طور حتم پرتابگران دیسك بیشتری شركت می‌كنند رقابت كنم و امیدوارم پرتاب خوبی را انجام دهم.