كاردان دوباره لباس روحانیت را پوشید

كاردان دوباره لباس روحانیت را پوشید


داریوش كاردان از هنرمندانی است كه نسل بعد از انقلاب از او خاطره زیاد دارد. «عصرانه» در رادیو، «نوروز 72» در تلویزیون و... از كارهای ماندگار این چهره طناز است. او كارش را با اجرا آغاز كرد، البته وقتی زلف‌هایش پرپشت‌تر از الان بوده است!
او از آن دست هنرمندان بسیار خلاق است كه در تلویزیون و رادیو برنامه‌های بسیار جذاب و مخاطب‌پسندی داشته و حتی تماشا كردن و گوش دادن برنامه‌هایش كه به نوعی نقد اجتماعی هم بود مخاطبانش را به فكر وا داشته است. به همین دلیل جزو بازیگران پر كار نیست. او در نردبام آسمان در نقش مسعود طبیب (پدر غیاث‌الدین جمشید كاشانی) در سال‌های مشروطه در نقش میرزا آقا خان نوری در كلاه پهلوی در نقش رئیس اداره سیاسی و در معمای شاه در نقش امیرعباس هویدا بازی كرده است.
او با بازی در سریال سقوط یك فرشته لباس روحانیت را پوشید و در نقش حاج آقا توسلی بسیار متفاوت به ایفای نقش پرداخته است. این هنرمند بار دیگر این لباس را به تن كرده و در سریال دنیای گمشده هم نقش روحانی با نام حاج آقا توسل را بازی می‌كند كه استاد روحانی جوان قصه (جواد مشفق) است. روابط میان او و شاگردش یكی از نقاط عطف فیلمنامه سریال دنیای گمشده است كه به گفته نویسنده از بخش‌های جذاب قصه محسوب می‌شود.