زنگنه و یك خواهر بی‌تفاوت

زنگنه و یك خواهر بی‌تفاوت


لعیا زنگنه اواسط دهه 70 با بازی در مجموعه در پناه تو در نقش مریم به كارگردانی حمید لبخنده توانست جایگاه ویژه‌ای در میان مردم پیدا كند. او در این سریال نقش یك دختر محجبه دانشجو را بازی می‌كرد كه مردم هم كاراكترش را خیلی دوست داشتند. با این‌كه مریم قصه مرتب آزمون و خطا داشت، اما شخصیت دوست‌داشتنی قصه در پناه تو بود.
او بعد از بازی در این سریال در مجموعه‌هایی همچون در قلب من، تولدی دیگر، اغما، مدار صفر درجه، خواب بلند، پشت بام تهران و... به ایفای نقش‌های متفاوت پرداخته است. زنگنه از آن نوع بازیگرانی است كه سعی می‌كند خیلی با دقت نقش‌هایش را برگزیند تا بتواند نظر مخاطبان را جلب كند.
البته كارنامه زنگنه فقط به تلویزیون خلاصه نمی‌شود و او در سینما هم حضوری پررنگ داشته كه از كارهایش می‌شود به قاتل اهلی، رنگ شب، مزاحم، تكیه بر باد، زندگی خصوصی، خودزنی و... هم اشاره كرد. نقش‌های او متمایز از شخصیت‌هایی است كه در تلویزیون بازی كرده است.
زنگنه در مجموعه تلویزیونی دنیای گمشده نقش خواهر ناتنی قصه را با نام اختر بازی می‌كند. این كاراكتر جزو آدم‌های بی‌تفاوت روزگار است، اما در عین حال هم می‌خواهد تاثیرگذاری‌اش را نشان بدهد. او علاوه بر این سریال در مجموعه برادر جان به كارگردانی محمدرضا آهنج هم بازی می‌كند. حالا باید نشست و دید كه زنگنه در این دو سریال ایفاگر چه نقش‌هایی است.