بالاخره متری چند؟‌

بالاخره متری چند؟‌


همه سوژه دارند و پیگیر گزارش‌هایشان هستند، اما آخرش با هماهنگی جناب دبیر تصمیم گرفته می‌شود چه سوژه‌هایی برسد به امروز و چه سوژه‌هایی در صف انتظار بماند و در روزهای آینده منتشر شود. خب... رسیدن به همین جا هم مرحله مهمی است. این‌كه سوژه‌ها غربال شوند و تكلیفشان روشن شود. بعضی‌هاشان حذف شوند و بعضی‌هاشان هم با همفكری همه گروه چكش بخورند و بشوند یك سوژه جذاب و خواندنی. روز گذشته هم مثل هر روز تمام این مراحل را گذراندیم و رسیدیم به همین جایی كه الان شما چهار صفحه فرهنگی روزنامه به دستتان رسیده و مشغول خواندنش باشید. برویم ببینیم امروز برایتان چه داریم و بچه‌های فعال و پرانرژی گروه فرهنگی چه كرده‌اند.
در صفحه 9 گزارشی داریم از سی‌وششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن كه اكنون در تهران در حال برگزاری است و حافظان را از كشورهای اسلامی مختلف به ایران كشانده است و محمدصادق علیزاده دبیر گروه فرهنگ و هنر كه بر خلاف اغلب دبیرها خودش حسابی دست به قلم است و تقریبا هر روز علاوه بر ساماندهی صفحه‌ها و سوژه ها، مطلب هم می‌نویسد، امروز رفته سراغ همین مسابقات بین‌المللی برایمان از این نوشته كه در این دوره از رقابت حافظان و قاریان قرآن
چه خبر است و این رویداد چگونه پیش می‌رود. در همین صفحه 9 گزارش جذاب علیزاده را بخوانید.
 در صفحه 10 هم آذر مهاجر، همان خبرنگار معروف حوزه كاغذ رفته سراغ فرهنگ تركمن و درباره این موضوع با یوسف قوجق حرف زده، نویسنده‌ای كه خودش متعلق به این فرهنگ است و درك خوبی از آن دارد و البته بهتر از هر كسی می‌تواند در معرفی آن به جامعه در قالب داستان فعالیت كند. قوجق كه البته طی سال‌های گذشته چنین فعالیت‌هایی داشته
و تمام تلاش خود را برای معرفی فرهنگ تـــركمن به كار بستـــه
در این باره با مهاجر مفصل حرف
زده است.
 «متری شیش و نیم» را دیده اید؟ آخرین ساخته سعید روستایی، كارگردان جوانی كه با فیلم اولش «ابد و یك روز» توانسته بود موفقیت‌های بسیاری كسب كند. علی رستگار سینمایی مان امروز رفته سراغ این فیلم و به بهانه رسیدن مخاطبانش به یك میلیون نفر همه خوبی و بدی‌های این اثر سینمایی را بررسی كرده است. می‌توانید در صفحه 11 تحلیل‌های رستگار را بخوانید و ببینید نظرات شما چقدر به او نزدیك است.
 كیكاووس خان زیاری، عشق سینمای جهان هم امروز برایتان صفحه جذابی تدارك دیده كه البته در همان نگاه اول عكس بازیگران سیاهپوست درآن بیش از هر چیزی به چشم می‌آید و نشان می‌دهد او این بار زده به دل هالیوود و اتفاقات سینمایی‌اش. بخوانیدو ببینید چه خبر است.