افزایش تهدیدها علیه نماینده مسلمان آمریكا

افزایش تهدیدها علیه نماینده مسلمان آمریكا


ترامپ به‌تازگی فیلمی را از تصاویر حملات 11 سپتامبر منتشر كرد كه بخش‌هایی از سخنان ایلهان عمر، نماینده مسلمان كنگره آمریكا در لا‌به‌لای آن تلفیق شده بود. به گزارش ایرنا، عمر یكشنبه‌شب در بیانیه‌ای به واكنش‌ها علیه او از زمان انتشار این ویدئو پرداخت و نوشت: از زمان توییت عصر جمعه رئیس‌جمهور، با افزایش تهدیدهای جانی مستقیم مواجه شده‌ام كه بسیاری از آنها به ویدئوی رئیس‌جمهور اشاره داشت یا به آن پاسخ می‌داد.
این نماینده كنگره افزود: لفاظی‌های خشونت‌آمیز و نفرت انگیز در جامعه ما جایی ندارد، چه برسد به این كه از سوی بالاترین مقام دولتی مطرح شود. ما همه آمریكایی هستیم و این مساله زندگی همه ما را به خطر می‌اندازد. در همین حال، همكاران عمر از جمله رشیده طلیب، دیگر نماینده زن دموكرات درباره حملات جمهوریخواهان به ایلهان عمر هشدار داده وگفته این حملات می‌تواند به تحریك خشونت علیه این نماینده زن منجر شود.
از سوی دیگر، فیلم ترامپ انتقادهایی را به ویژه از سوی دموكرات‌ها برانگیخته است و نانسی پلوسی ضمن نكوهش آن گفت خاطره 11سپتامبر موضوعی مقدس است و هر بحثی پیرامون آن باید با احترام همراه باشد. وی همچنین از ترامپ به خاطر استفاده از تصاویر دردناك برای حمله سیاسی به یك نماینده مسلمان انتقاد كرد.