تبعید و شلاق مجازات فیلمساز آزارگر

تبعید و شلاق مجازات فیلمساز آزارگر

فیلمساز جوان كه به بهانه تست بازیگری دختری را فریب و مورد آزار قرار داده بود با حكم قضایی به شلاق و تبعید محكوم شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، اوایل فروردین امسال اهالی یكی از خیابان‌های شمال تهران با پلیس ۱۱۰ تماس گرفتند و از درگیری‌ای كه میان دختری جوان و پسر همسایه‌شان به نام امین رخ داده بود، خبر دادند. ماموران پلیس به خیابان موردنظر رفتند و امین و دختر جوان به نام صدف را به كلانتری منتقل کردند.
دختر جوان ادعا كرد امین كه فیلمساز است با وعده گرفتن تست بازیگری وی را فریب و مورد آزار قرار داده است. این در حالی بود كه پسر جوان می‌گفت حرف‌های صدف دروغ است .
با شكایت دختر جوان، پرونده‌ای در این باره تشكیل و امین به بازداشتگاه منتقل شد. با تكمیل تحقیق‌های پلیسی و اظهارنظر كارشناسان پزشكی قانونی، امین در شعبه چهارم دادگاه كیفری یك استان تهران پای میز محاكمه ایستاد.
در این جلسه كه به ریاست قاضی اصغر عبداللهی و با حضور یك مستشار غیرعلنی و پشت درهای بسته برگزار شد صدف به تشریح شكایتش پرداخت .
وی گفت: من به بازیگری علاقه‌مند بودم به همین علت یك سال و نیم پیش سر صحنه فیلمبرداری فیلم حكایت عاشقی حاضر شدم. آنجا با امین كه فیلمساز تازه كاری بود و برای كسب تجربه بیشتر آنجا حضور داشت، آشنا شدم. او شماره تلفنش را به من داد و چند بار با من تماس گرفت. او هر بار می‌گفت مرا برای نقشی در یك فیلم سینمایی انتخاب كرده، اما چون به حرف‌های او مشكوك بودم و از او می‌ترسیدم، سر قرار نمی‌رفتم. اما آخرین بار وقتی با من تماس گرفت گفت این بار مرا برای بازی در نقشی مناسب انتخاب كرده و بهتر است این فرصت را از دست ندهم.
 دختر جوان ادامه داد: به همین علت قرار شد از من تست بازیگری بگیرد. او نشانی خانه‌اش را به من داد تا آنجا بروم، اما وقتی رفتم با یكی از دوستانش رو به رو شدم. او به محض باز كردن در خانه مرا به داخل كشاند و امین مقابل چشمان او و دوست دیگرش مرا آزار داد. او حتی مرا كتك زد كه بیهوش شدم. امین می‌گفت از من، فیلم و عكس تهیه كرده و در صورتی كه ماجرا را به كسی بگویم فیلم و عكس‌ها را پخش می‌كند و آبرویم را می‌برد. من وقتی به هوش آمدم می‌خواستم با برادرم تماس بگیرم، اما امین مرا تهدید كرد كه ناچار شدم تلفن را قطع كنم.
شاكی افزود: خواهر امین چند ساعت بعد سر رسید و با تهدید گاز اشك‌آور مرا از خانه بیرون كرد و بدون این‌كه به كسی حرفی بزنم به خانه برگشتم. از ترسم در این مدت سكوت كردم. اما در مدت یك سال و نیم مدام به این ماجرا فكر می‌كردم. حتی چندبار با امین تماس گرفتم و به او التماس كردم عكس‌ها و فیلم‌ها را به من برگرداند اما هر بار بهانه می‌آورد. دیگر تحمل این زندگی را نداشتم به همین خاطر شبانه مقابل خانه‌اش رفتم و به محض رو‌به‌رو شدن با او با هم درگیر شدیم تا این‌كه پلیس سر رسید و هر دوی ما را به كلانتری منتقل كرد.سپس امین 35ساله كه با قرار وثیقه آزاد بود، به دفاع پرداخت و اتهامش را منكر شد و صدف را یك دروغگو خواند .
وی ادعای عجیبی را مطرح كرد و گفت: صدف خودش سر فیلمبرداری حاضر شده بود و می‌گفت به بازیگری علاقه‌مند است. او به زور شماره‌ام را گرفت و چند بار با من تماس گرفت. او می‌گفت عاشقم شده و می‌خواست هر طور شده با من رابطه برقرار كند اما قبول نكردم. آخرین بار وقتی برای بردن زباله به بیرون از خانه رفته بودم او مقابل خانه ما آمده بود و مادربزرگم در را برایش باز كرده بود. وقتی او به داخل خانه رفت و متوجه غیبت من شد، عصبانی شد .
مرد جوان  ادامه داد: وقتی به خانه برگشتم می‌خواست مرا به زور به داخل اتاق ببرد كه قبول نكردم و داد و فریاد راه انداخت. تا این‌كه همسایه‌ها رسیدند و او را به زور سوار ماشین كردند و با پلیس تماس گرفتند. صدف چون در برقراری رابطه با من ناكام مانده بود، چنین شكایتی را علیه من مطرح كرده است. حالا همه چیز برعكس شده و من در جایگاه متهم قرار گرفته‌ام. من به خاطر تهمت‌هایی كه او به من زده از او شكایت دارم.
با پایان دفاعیات فیلمساز جوان، هیات قضایی وارد شور شد و با توجه به مدرك‌های موجود در پرونده، وی را از اتهام تجاوز به عنف تبرئه و او را به خاطر رابطه پنهانی به ۹۹ ضربه شلاق و یك سال تبعید به منطقه بد آب و هوا محكوم كرد.