كارگران بلاتكلیف مصوبه حق مسكن

كارگران بلاتكلیف مصوبه حق مسكن


نایب‌رئیس كانون عالی انجمن‌های صنفی كارگران با اشاره به بلاتكلیفی در عدم ابلاغ مصوبه حق مسكن كارگران، تصریح كرد: با توجه به تصویب مصوبه در كمیسیون اقتصادی دولت، افزایش كمك هزینه مسكن قطعی است و به‌زودی در فیش حقوقی كارگران اعمال خواهد شد.
ابوالفضل فتح‌اللهی گفت: سال گذشته شورای عالی كار حق مسكن كارگران را افزایش داد كه از ۴۰ هزار تومان به صد هزار تومان رسید؛ وزارت كار هم این مصوبه را به دولت ارسال كرد چون این افزایش باید به تأیید و تصویب هیأت وزیران برسد تا قابلیت اجرا پیدا كند. برابر آخرین خبرها، كمیسیون اقتصادی دولت مصوبه را تأیید كرده و تنها امضای وزرا ‌مانده تا در هیأت وزیران تصویب شود.
وی گفت: در حال حاضر كارفرمایان به دلیل عدم ابلاغ مصوبه در بلاتكلیفی به سر می‌برند و امیدواریم هرچه سریع‌تر هیأت وزیران مصوبه را نهایی كند.
به گفته فتح‌اللهی، با توجه به آن‌كه كمیسیون اقتصادی دولت این مصوبه را به تصویب رسانده، افزایش كمك‌هزینه مسكن قطعی است و هیچ نگرانی خاطری در این خصوص وجود ندارد و به دنبال تأیید نهایی هیأت وزیران این افزایش و معوقه آن از ماه آینده در حقوق كارگران اعمال می‌شود.
این مقام مسؤول كارگری با اشاره به افزایش سرسام‌آور هزینه‌های مسكن و اجاره‌بها در كلانشهرها گفت: صد هزار تومان كمك هزینه مسكن رقمی نیست كه بتواند هزینه‌های مسكن كارگران را پوشش دهد، ولی افزایش آن بعد از چند سال قابل توجه است چون تا قبل از این حق مسكن ۴۰ هزار تومان بود.