تب بالای فوتبال در مشهد

تب بالای فوتبال در مشهد

پرونده هفته بیست و هفتم لیگ برتر با برگزاری یكی دیگر از بازی‌های بزرگ لیگ هجدهم بسته خواهد شد؛ دیدار پدیده و استقلال در ورزشگاه زیبای اما رضا (ع).
از تقابل  5 تیم بالای جدول با یكدیگر، حالا فقط سه بازی باقی مانده كه یكی از آنها ساعت 20 و 15 دقیقه با سوت كوپال ناظمی آغاز می‌شود. برای یحیی گل محمدی و هواداران پرشور پدیده، بازی امشب، آخرین فرصت برای كسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیاست. برای پدیده‌ای كه امسال، در قواره‌های یك پدیده ظاهر شد، حالا بزرگ‌ترین افسوس این است كه لیگ با عنوان پنجمی آنها تمام شود. پدیده حالا فقط یك پله با كسب مجوز حضور در آسیا فاصله دارد و   بردن استقلال، آنها را در مسیری كه به هدف خواهد رسید، قرار می‌دهد.
در این بین یك علامت سوال بزرگ پیش روی یحیی گل محمدی وجود دارد؛ این‌كه چرا تیمش از ابتدای فصل تاكنون، هنوز نتوانسته در مصاف با 4 مدعی دیگر، پیروز شود؟ پدیده حتی در 6 مصاف قبلی خود با پرسپولیس (2 بازی)، تراكتورسازی (2 بازی)، استقلال و سپاهان، حتی یك بار هم موفق به گلزنی نشده است و این دقیقا همان پاشنه آشیلی است كه اجازه نداده پدیده، جایی در میان 4 تیم بالای جدول داشته باشد. پس برای پدیده، هدف اصلی در بازی امشب، گلزنی است؛ شاید با شكستن این طلسم، طلسم نبردن‌های این تیم مقابل تیم‌های بالای جدول هم شكسته شود.
اما مگر استقلال شفر به این راحتی‌ها گل می‌خورد؟ از ابتدای لیگ تا به امروز، حریفان استقلال با چراغ قوه، دنبال راهی برای باز كردن دروازه این تیم بوده‌اند. خوردن تنها 9 گل در 26 بازی، آمار فوق‌العاده‌ای است كه دو دروازه‌بان استقلال به همراه خط دفاعی این تیم، تا اینجای فصل به نام خود به ثبت رسانده‌اند. استقلالی‌ها تقریبا در هر سه بازی یك گل خورده اند تا در آستانه ثبت ركوردی جدید در تاریخ فوتبال ایران باشند. سوای این، تیم شفر، حالا بیشتر از هر تیم دیگری انگیزه بردن دارد تا فصل را با بهترین رتبه به پایان برساند. باید دید در جنگ انگیزه‌های قرمزها و آبی، پدیده برنده مصاف حساس ورزشگاه امام رضا می‌شود یا این استقلال است كه فاتح نبرد مشهد می‌شود؟