فرهاد  به جای شفر؟

اختلافات فرهاد مجیدی و شفر بر سر ترکیب تیم و نتایج استقلال، ظاهرا به جدایی پیرمرد آلمانی ختم خواهد شد

فرهاد به جای شفر؟

 استقلال دوباره باخت. بعد از شكست مقابل الهلال، بازیكنان این تیم عهد كردند به ایران برگردند و با نتایج درخشان حتی به قهرمانی لیگ برتر برسند. وقتی پرسپولیس مقابل سپاهان مساوی كرد به نظر می‌رسید قرمزها دوباره به استقلال تعارف زدند. بازیكنان هم كلی انگیزه داشتند و می‌خواستند شكست مقابل الهلال را جبران كنند. آنها حتی می‌گفتند در ادامه مسیر لیگ قهرمانان آسیا العین و الدحیل را هم می‌برند و به مرحله بعد می‌رسند، ولی در اولین بازی پس از بازگشت همه چیز خراب شد. استقلال در مشهد به پدیده باخت تا شانس خود را بسیار كم كند و در عوض شانس پرسپولیس برای قهرمانی بیشتر شود. حالا خیلی از هواداران استقلال قهرمانی را از دست رفته می‌بینند و در مقابل، تیم رقیب را در قامت قهرمان تصور می‌كنند.
در همین حال خبرهای مختلفی از باشگاه به بیرون درز كرده كه در نوع خود جالب است. فرهاد مجیدی بر سر مسائل فنی با وینفرد شفر به اختلاف خورده و حتی چند بار به انتقاد از مهره چینی این مربی پرداخته است. اولین اعتراض قبل از بازی با الهلال بود. در آن مسابقه وینفرد شفر تصمیم گرفت امید نورافكن را به وینگر چپ ببرد، روزبه چشمی را در هافبك دفاعی بازی دهد و ایسما را از تركیب بیرون بگذارد. فرهاد مجیدی اعتقاد داشت تصمیمات شفر اشتباه است و نباید حداقل نورافكن را به پست وینگر چپ منتقل می‌كرد. امید در دیدار سپاهان هافبك دفاعی بود و عملكرد خوبی داشت. فرهاد به شكل اعجاب‌انگیزی در رختكن پیش بینی كرده بود استقلال دیدار با الهلال را می‌بازد و در لیگ هم شانسی نخواهد داشت!
وینفرد شفر با وجود شكست تیم در دیدار با الهلال، در بازی پدیده هم دوباره دست به تغییرات زد. او وریا غفوری را در وینگر راست بازی داد. پژمان منتظری را به دفاع راست برد. داریوش شجاعیان را از پست وینگر چپ به پست هافبك دفاعی برد. روزبه چشمی کم‌سرعت و كند را هم از پست هافبك دفاعی به دفاع آخر منتقل كرد. این تغییرات در تركیب‌بار دیگر با انتقاد فرهاد مجیدی روبه‌رو شد. او اعتقاد داشت این تغییرات مداوم همه بازیكنان استقلال را گیج كرده و حتی به انتقاد از وینفرد شفر پرداخته‌اند. او از زمانی كه به استقلال آمده، از تغییرات دست برنداشته است. در فصل جاری هم معمولا چند بازیكن فقط در تركیب جایگاه ثابت داشتند؛ مثل گلر! اكثر بازیكنان با تغییر پست روبه‌رو بودند. مثلا گادوین منشا از زمان حضور در استقلال هم در كناره‌ها بازی كرده هم در نوك. مرتضی تبریزی هم وینگر راست بوده و هم فوروارد. فرشید اسماعیلی كه مصدوم شده، غیر از نوك در تمام پست‌های هجومی و حتی هافبك دفاعی بازی كرد. پژمان منتظری معمولا بین دفاع راست و میانی و همین‌طور چشمی بین دفاع آخر و هافبك دفاعی معلق بوده است. خیلی از پیشكسوتان استقلال هم اعتقاد دارند تغییرات مداوم او در تركیب، یكی از عوامل ناكامی‌های استقلال بوده است. شفر با وجود این انتقادها اما دوباره به تغییرات ادامه داد تا در دیدار با پدیده هم به مشكل بخورد. بعضی از بازیكنان داخل تیم به شوخی و خنده می‌گویند او اگر پنج سال دیگر هم مربی استقلال بماند تا آن زمان هم تغییرات در تركیب خواهد داشت و از بازیكنان در پست تخصصی‌شان استفاده نمی‌كند.