تابستان 98 با پخش سری جدید «چهار، سه، دو، یك»

تابستان 98 با پخش سری جدید «چهار، سه، دو، یك»

سری ششم و هفتم مسابقه سینمایی «چهار، سه، دو، یك» با حضور شركت‌كنندگان در تابستان 98  روی آنتن شبكه چهار سیما می‌رود.
 به گزارش جام‌جم، در سری جدید مسابقه تلویزیونی چهار، سه، دو، یك كه ضبط آن از پنجم اردیبهشت آغاز شده است، شركت‌كنندگان در گروه‌های چهار نفره با یكدیگر
 به رقابت می‌پردازند.
به گفته حسین مروی، طراح و تهیه‌كننده مسابقه سینمایی چهار، سه، دو، یك، سری جدید این مسابقه به شكل تخصصی‌تری تهیه شده و شركت‌كنندگان از طریق یك فراخوان تلویزیونی كه از شبكه چهار سیما در حال پخش است، رزومه خود را ارسال كرده و این مسابقه از طریق یك مصاحبه تلفنی افراد مستعد را به مسابقه دعوت می‌كند.
وی درباره تغییرات اعمال شده در سری جدید این مسابقه خاطرنشان كرد: ضبط فصل ششم و هفتم مسابقه در
 84 قسمت 60 دقیقه‌ای آغاز شده و شركت‌كنندگان به شكلی تخصصی‌تر در زمینه‌ هنرهای نمایشی در گروه‌های چهار نفره با یكدیگر رقابت می‌كنند.
مروی در خصوص ساختار مسابقه و مراحل آن گفت: ساختار كلی برنامه همچون گذشته است و شركت‌كنندگان در سه مرحله مقدماتی، نیمه‌نهایی و فینال با یكدیگر به رقابت می‌پردازند. در واقع از هر فصل برنامه كه 42 قسمت است، 32 قسمت شامل بخش مقدماتی، هشت قسمت نیمه‌نهایی و دو قسمت فینال برنامه را تشكیل می‌دهد.
تهیه‌كننده چهار، سه، دو، یك افزود: هر قسمت از برنامه از بخش‌های مختلفی به این شرح تشكیل شده است: در بخش تدوین، سكانسی از فیلم به نمایش درمی‌آید سپس پلان‌ها به هم می‌ریزد و شركت‌كنندگان باید علاوه بر تشخیص تعداد نماها، پلان‌ها را از ابتدا چیده و تدوین كنند. در بخش خلاقیت داستانی، مقدمه‌ای از یك قصه خوانده می‌شود و شركت‌كنندگان طبق آن مقدمه باید یك داستان كوتاه نوشته و در برنامه بخوانند.
در بخش اجرایی مسابقه، شركت‌كنندگان باید به انتخاب خود یك تست بازیگری، پانتومیم، نمایشنامه‌خوانی و مجریگری اجرا کنند.
مروی تحلیل فیلم و بخش آزاد را از دیگر بخش‌های برنامه برشمرد و افزود: در بخش تحلیل فیلم علاوه بر پخش سكانس‌هایی از فیلم‌های ایران و جهان، آثار پویانمایی كوتاه و فیلم كوتاه صدثانیه‌ای به این بخش اضافه شده است كه در برنامه پخش می‌شود و شركت‌كنندگان باید تحلیل خود را از فیلم ارائه كنند. در بخش آزاد شركت‌كنندگان به انتخاب خودشان می‌توانند یك بخش در حوزه هنرهای نمایشی یا استندآپ در برنامه اجرا كنند.
تهیه‌كننده مسابقه چهار، سه، دو، یك در خصوص اجرای مسابقه و نحوه داوری گفت: اجرای سری جدید مسابقه را همچون گذشته جواد مولانیا به عهده دارد و یك گروه سه نفره داوری شامل كارگردان، منتقد، بازیگر و استاد دانشگاه رقابت شركت‌كنندگان را مورد قضاوت قرار می‌دهند. مروی به اسامی داوران اشاره كرد و گفت: از میان كارگردانان مسعود آب‌پرور، فرزاد موتمن، امیرشهاب رضویان، ابوالفضل جلیلی، مرجان اشرفی‌زاده، سیروس حسن‌پور و صادق كرمیار، از میان بازیگران شهره لرستانی، سیما تیرانداز، نسرین نصرتی، كیهان ملكی، میكائیل شهرستانی و پرستو گلستانی، از استادان دانشگاه دكتر محمد شهبا، دكتر مهرداد رایانی مخصوص، دكتر امیرحسن ندایی، دكتر حمید دهقان‌پور و دكتر سهیلا نجم و از میان منتقدان دكتر شهرام خرازی‌ها و عزیزا... حاجی مشهدی در برنامه حضور دارند و تا پایان تصویربرداری مسابقه چهره‌های داوری جدید دیگری نیز به این جمع اضافه خواهند شد.
مروی در خصوص تغییرات اعمال شده در سری جدید مسابقه گفت: در سری ششم و هفتم مسابقه، از مرحله نیمه‌نهایی مخاطبان ما می‌توانند شركت‌كنندگان را داوری كنند. به این نحو كه از طریق شماره پیامكی كه در برنامه اعلام می‌شود مخاطبان رای‌های خود را ارسال می‌كنند و ما در پایان برنامه در كنار نظرات تخصصی داوران، نظرات مردمی را نیز مشاهده می‌كنیم.
وی در پایان گفت: دكور فصل‌های جدید برنامه در فضای بزرگ تری طراحی شده و سعی كردیم با اضافه كردن المان‌های بصری بیشتر، فضای رقابتی مسابقه را جذاب‌تر كنیم. همچین علاقه‌مندانی كه هنوز موفق به ثبت نام در این مسابقه سینمایی نشده‌اند، تا پایان اردیبهشت فرصت دارند از طریق شماره‌های اعلام شده در فراخوان تلویزیونی در این مسابقه شركت كنند.
مسابقه سینمایی چهار، سه، دو، یك محصول گروه ادب و هنر شبكه چهار سیماست كه از تابستان 98 پخش آن آغاز می‌شود. تاریخ و ساعت پخش مسابقه به زودی در خبرهای تكمیلی‌تر اعلام می‌شود.