روز جهانی نجوم در شبكه هفت

روز جهانی نجوم در شبكه هفت


برنامه «موتورجست‌وجو» این جمعه 20 اردیبهشت‌ماه به مناسبت روز جهانی نجوم به صورت ویژه روی آنتن می‌رود. به گزارش روابط‌عمومی شبكه هفت سیما، منجمان آماتور و كارشناسان علمی سراسر دنیا هر ساله در هفته و روز نجوم گرد هم می‌آیند تا مردم را در لذت دیدن زیبایی‌های آسمان سهیم كنند. به همین مناسبت گروه مهارت‌های تخصصی و عمومی شبكه هفت سیما در قالب برنامه «موتور جست‌وجو» به این رویداد علمی می‌پردازد .
به گفته سیاوش صفاریان‌پور، كارگردان و مجری «موتور جست‌وجو»، این برنامه در روز جمعه 20 اردیبهشت‌ به مناسبت روز جهانی نجوم با حضور منجمان آماتور و كارشناسان علمی به صورت ویژه درباره جذاب‌ترین بخش‌های دنیای ستاره‌شناسی و نجوم گفت‌وگو خواهد كرد .
وی افزود: علی ابراهیمی‌سراجی دبیر برگزاری روز جهانی نجوم، دكتر محمدرضا نوروزی مروج علم، كاظم كوكرم منجم، كیارا عباسی‌زاده، سردبیر مجله نجوم و لیلا صادقی، كیهان‌شناس در این ویژه‌برنامه حضور خواهند داشت.
صفاریان‌پور با بیان این مطلب گفت: با توجه به قرار‌گیری روز نجوم در ماه مبارك رمضان و علاقه‌مندی آحاد جامعه به بحث رویت هلال ماه، در این برنامه درباره ابعاد نجومی رویت هلال ماه نیز صحبت خواهد شد .
كارگردان موتور جست‌وجو در پایان افزود: از دیگر آیتم‌های این برنامه، بخش موسیقیایی و اشعار نجومی است .
برنامه «موتور جست‌وجو» به تهیه‌كنندگی علی خسروی و كارگردانی و اجرای سیاوش صفاریان‌پور این هفته جمعه
20 اردیبهشت‌ماه ساعت 24 به صورت ویژه روی آنتن می‌رود .