نَقد

نَقد


بهروز افخمی، كارگردان سینما و مجری برنامه سینمایی «هفت» اجرای چهره‌های مشهور در برنامه‌های غیرتخصصی تلویزیون را عجیب و باعث خدشه‌دار شدن اعتبار آنها توصیف كرد و در مطلبی به مهر گفت: حضور چهره‌های مشهور در برنامه‌های گفت‌وگومحور اتفاق غریبی است، چون مجریان تلویزیون در كار خود حرفه‌ای و استخوان خردكرده هستند و طبیعتا انتظار داریم همان‌ها یا شاگردانشان وارد كار اجرا شوند.
من هم در ابتدا خود را برای اجرای هفت و حتی نقد سینما صالح نمی‌دانستم و فكر می‌كردم باسابقه‌ترهایی هستند كه بخواهند برنامه را اجرا كنند، با این حال فكر كردم برنامه هفت كاری تخصصی است و نیاز به تسلط به معلومات سینمایی هم دارد اما عجیب است كه در حوزه مسابقات و برنامه‌های سرگرمی یك بازیگر جای مجری را بگیرد و در واقع چهره‌های مشهور سابقه خود را به این ترتیب خراب كنند.
حضور در برنامه‌های غیرتخصصی به اعتبار امثال بنیامین بهادری یا محمدرضا گلزار هم ضربه می‌زند و به صلاحشان نبود در چنین جایگاهی شناخته شوند. زمانی كه می‌خواستم اجرای «هفت» را قبول كنم عده‌ای مخالف بودند و نصیحت می‌كردند كه اجرا را قبول نكنم. اینها به من می‌گفتند با اجرای برنامه به عنوان مجری تثبیت خواهم شد و ممكن است به ضررم تمام شود و هویتم را خدشه‌دار كند.
حرف دوستانم تا حدی درست هم بود و اگر من بیشتر به اعتبارم در نویسندگی و كارگردانی فكر می‌كردم احتمالا قبول نمی‌كردم كه مجری شوم.