روحانی: شرایط كشور را از چهره‌های مردم ارزیابی می‌كنم

روحانی: شرایط كشور را از چهره‌های مردم ارزیابی می‌كنم


رئیس‌جمهور با بیان این‌كه روزانه هنگام رفت‌و آمد در خیابان‌ها و همچنین در سفرهای استانی از چهره‌های مردم، شرایط كشور و زندگی آنها را شخصا ارزیابی می‌كنم، افزود: شاید مردم با سختی زندگی كنند اما مسأله مهم این است كه دشمن بداند مردم با وجود كوچك شدن سفره‌ها، دست از حمایت نظام برنمی‌دارند و به مسؤولان و حاكمان اعتماد دارند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی شنبه ‌شب در دیدار جمعی از اصحاب رسانه با بیان این‌كه شرایط ما بسیار سخت است، تصریح كرد: افتخار دولت این است كه با توجه به شرایط سخت كنونی، ذخیره كالاهای اساسی نسبت به سال‌های قبل بهتر است و این یعنی دولت تلاش می‌كند اجازه ندهد شرایط برای زندگی مردم سخت‌تر شود.
روحانی با اشاره به سخنان یكی از مدیران رسانه‌ها درخصوص استفاده از اصل 59 قانون اساسی، برای همه‌پرسی، گفت: اصل 59 قانون اساسی، اصلی بن‌بست‌شكن است و می‌گوید در هر زمان لازم دریچه به روی مردم باز است، حالا چه موقع باید از این اصل استفاده كرد یا آیا باید قبلا استفاده می‌كردیم، موضوعی دیگر است.
رئیس‌جمهور افزود: در سال 83 از رهبر معظم انقلاب خواستم موضوع هسته‌ای را به آرای مردم بگذارند، كه ایشان هم استفاده از این اصل را خوب دانسته و قبول كردند، اما در مورد زمان اجرای آن مطلبی عنوان نشد و پس از آن هم دولت تغییر كرد و روند به شكل دیگری ادامه یافت، اما به هر حال اصل 59 در هر مقطعی می‌تواند راهگشا باشد.
رئیس‌جمهور با تأكید بر این‌كه در شرایط فعلی نیاز به ساز و كار روان‌تری داریم، افزود: در آغاز تحریم‌های جدید در جلسه‌ای با رهبر معظم انقلاب مطرح كردم كه كشور در این شرایط جنگی برنامه و فرمانده می‌خواهد و شما فرمانده و ما همه مطیع هستیم و ایشان فرمودند كه خودتان فرماندهی را برعهده بگیرید.
وی با تأكید بر این‌كه اختیارات فرماندهی مهم است، تصریح كرد: در جنگ با آمریكا كشور هزینه می‌دهد اما ما قطعا پیروز این میدان هستیم و این پیروزی نیازمند شرایط و لوازمی است كه مهم‌ترین آنها وحدت فكر و اعتماد به یكدیگر است.
روحانی گفت: این‌كه كشتی باری ایرانی برای ده روز نتوانسته در یكی از بنادر كشورها پهلو‌بگیرد و بار خود را خالی كند، در تاریخ ایران بی‌سابقه است. وزارت خارجه آمریكا برای یك كشتی مرتب با آن كشور كوچك در تماس است و این امر در 40 سال گذشته بی‌سابقه بوده‌است و این‌كه یك نفتكش ایرانی برای رساندن نفت به صورت مداوم تحت تعقیب ماهواره‌ها و رصد قرار دارد در طول 40 سال گذشته سابقه نداشته است.