باتری قلب هنوز كمیاب نشده

باتری قلب هنوز كمیاب نشده

هفته گذشته شایعه كمبود باتری قلب و چند برابر شدن قیمت آن فضای مجازی را پر كرد. در همه پست‌هایی نیز كه در این زمینه در شبكه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد، تصویری از حیاط بیمارستان قلب شهید رجایی تهران پیوست شده بود. البته این شایعه بلافاصله از سوی مسؤولان وزارت بهداشت تكذیب شد و آنها تاكید كردند در زمینه باتری قلب، نه كمبودی اتفاق افتاده و نه قیمت‌ها بالا رفته است.
در خود بیمارستان شهید رجایی نیز خانواده‌هایی كه درمان بیماری نوزادشان به كار گذاشتن باتری قلب وابسته است، شایعه كمبود این محصول را رد می‌كنند. آنها البته می‌گویند برای پیدا شدن باتری قلب مناسب، یكی دو هفته‌ای را در این بیمارستان در انتظار مانده‌اند، اما هیچ وقت به آنها گفته نشده است باتری قلب موجود نیست یا باید هزینه چند ده میلیونی بابت آن بپردازند.
در همین زمینه، زن و مردی بلوچ از شهرستان خاش توضیح می‌دهند 16 روز گذشته را در بیمارستان شهید رجایی اقامت داشته‌اند تا این كه امروز بالاخره پزشكان عمل كار گذاشتن باتری قلب را روی دختر یك سال و هفت ماهه آنها انجام دادند. البته به گفته این خانواده، یك هفته قبل از عمل نیز جراحی دیگری روی این كودك انجام شد و در آن عمل، پزشكان به این تشخیص رسیدند كه باید در قلب او باتری كار گذاشته شود.
آقای ریگی، پدر این خانواده تعریف می‌كند با این كه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، تاكنون بیمارستان از آنها یك میلیون و 900 هزار تومان به عنوان ودیعه بابت انجام این دو عمل دریافت كرده است. او همچنین درباره شایعه كمیاب شدن باتری قلب در بیمارستان شهید رجایی می‌گوید: در این 16 روز هیچ وقت به ما نگفتند باتری كمیاب شده است. این مدت هم كه معطل ماندیم به این علت بود كه باید ضربان قلب دخترم با استفاده از دستگاه به یك عدد خاصی می‌رسید تا انجام عمل قلب روی او نتیجه دهد. مرد بلوچ اما از قیمت باتری قلب خبر ندارد و می‌گوید تا كنون عدد مشخصی بابت هزینه كار گذاشتن باتری روی قلب نوزادشان به آنها اعلام نشده است. البته ریگی این را هم اضافه می‌كند كه یك بار در تماس تلفنی با پزشك دخترشان، از رقمی بین هشت تا 9 میلیون تومان صحبت به میان آمده و یك بار هم پرستارها برای همسرش از رقم ده میلیون تومان بابت هزینه باتری قلب صحبت كرده‌اند، اما هنوز در این زمینه هیچ خبری از سوی صندوق بیمارستان به آنها داده نشده و اعلام رقم قطعی به زمان ترخیص موكول شده است.