لپ‌تاپ ویروسی  یك میلیون دلار

لپ‌تاپ ویروسی یك میلیون دلار

یك هنرمند، لپ تاپی آلوده به برخی از مخرب‌ترین ویروس‌های جهان از جمله ویروس «واناكری» را با قیمت یك میلیون دلار برای فروش در یك حراجی هنری عرضه كرده است.
به گزارش مهر، جالب آن كه چنین لپ تاپی در وب تاریك عرضه نشده بلكه در یك حراجی هنری آنلاین برای فروش ارائه شده است. در حال حاضر قیمت پیشنهادی برای این دستگاه حدود 2/1 میلیون دلار است.
«گائو او دانگ» این لپ تاپ را ابداع كرده و «تداوم آشفتگی» نامیده است. اثر هنری مذكور در حقیقت یك سامسونگ نت بوك قدیمی با سیستم عامل ویندوز ایكس پی است كه آلوده به شش مورد از خطرناك‌ترین بدافزارهای جهان است. به گفته دانگ، ویروس‌های موجود در این دستگاه در مجموع خسارتی ۹۵ میلیارد دلاری در جهان به بار آورده‌اند. یكی از ویروس‌های به‌كار رفته در این لپ‌تاپ، باج افزار «WannaCry» است. علاوه بر آن ویروس‌هایی قدیمی مانند بدافزار ۲۰ ساله ILOVEYOU در لپ تاپ وجود دارد. هرچند به نظر می‌رسد فروش چنین دستگاهی خطرناك باشد اما دانگ ادعا می‌كند احتیاط‌های لازم برای جلوگیری از گسترش ویروس‌های موجود در دستگاه را انجام داده است. به نوشته وب سایت حراجی كه این لپ‌تاپ را عرضه كرده؛ دستگاه مذكور كاملاً ایزوله است تا از گسترش ویروس‌های آن جلوگیری كند. همچنین خالق این اثر هنری هشدار داده لپ‌تاپ مذكور فقط به دلایل آكادمیك ابداع شده است.