ایجاد ۶۲۰ فرصت شغلی در دلگان

ایجاد ۶۲۰ فرصت شغلی در دلگان

 فرماندار دلگان از راه‌اندازی و بهره‌برداری از ۲۶۰ طرح اشتغال‌زایی با ظرفیت ایجاد ۶۲۰ فرصت شغلی در شش ماهه دوم سال ۹۷ توسط بنیاد بركت در این شهرستان خبر داد. 
به گزارش جام‌جم، مجتبی شجاعی افزود: بنیاد بركت با ایجاد و راه‌اندازی ۶۲۰ فرصت شغلی در دلگان، رتبه نخست اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی را در بین شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان به نام خود ثبت كرد. وی عنوان كرد: به محض ورود تیم متولی ایجاد اشتغال بنیاد بركت به شهرستان و برگزاری جلسات مختلف در محل معاونت اقتصادی استانداری و فرمانداری دلگان و سپس جذب تسهیلگر بومی در منطقه، این بنیاد با همكاری فرمانداری دلگان اقدام به بررسی توانایی‌ها و ظرفیت‌های منطقه‌ای كرد.  شجاعی ادامه داد: به همت گروه كاری بنیاد بركت حدود ۴۷ روستای این شهرستان تحت پوشش طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور «سحاب» قرار گرفت و قریب به ۸۲۴ متقاضی ثبت‌نام كردند. ۴۵۴ نفر از این تعداد متقاضی، دارای اهلیت فنی و اعتباری تشخیص داده و به منظور تأمین مالی به بانك معرفی شده‌اند. 
وی افزود: تا كنون ۲۶۰ طرح اشتغال‌زایی در شهرستان دلگان به همت بنیاد بركت شامل ۵۰ طرح دام سبك، ۱۵‌طرح مرغداری بومی، صد طرح سوزن‌دوزی، هفت طرح خرازی، ۲۵ سوپر ماركت، ۵۰ خیاطی (زنجیردوزی و...) و شش طرح بلوك‌زنی به بهره‌برداری رسیده و همچنین ۵۶ پرونده دیگر در مرحله واریز تسهیلات است. 
شجاعی عنوان كرد: جهتگیری شهرستان دلگان در سال‌۹۸ توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و حمایت از عرصه‌های اشتغال‌زایی است و به زودی اخبار خوبی در بحث اشتغال دلگان منعكس می‌شود.
 گفتنی است، بنیاد بركت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در راستای محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مناطق محروم و كمتر توسعه‌یافته، نهضتی فراگیر را برای ایجاد اشتغال در این مناطق راه‌اندازی كرده و به پیش می‌برد.