غرق‌شدن ۹۳۵ نفر  در سال گذشته

غرق‌شدن ۹۳۵ نفر در سال گذشته

سازمان پزشكی قانونی اعلام كرد: در سال گذشته (۱۳۹۷) ۹۳۵ نفر بر اثر غرق‌شدگی در كشور جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با سال قبل از آن (۱۳۹۶) با 1026 نفر 9/8 درصد كاهش یافته است.
به گزارش جام‌جم در سال ۱۳۹۷، از كل تلفات غرق شدگی ۱۳۵ نفر زن و ۸۰۰ نفر مرد بودند.بر اساس آمارهای موجود بیشترین آمار تلفات غرق شدگی در سال گذشته مربوط به استان خوزستان است. طی این مدت ۱۱۸ نفر (۱۰۲ مرد و ۱۶ زن) در این استان در اثر غرق‌شدگی جان خود را از دست داده‌اند.  پس از خوزستان، استان‌های مازندران با ۹۹ 
(۹۱ مرد و ۸ زن) و گیلان با ۸۵ فوتی (۷۵ مرد و ۱۰ زن) در رتبه‌های بعدی بیشترین تلفات غرق شدگی قرار دارند.
‌بر اساس این گزارش، مطابق هر سال بیشترین آمار جانباختگان به دلیل غرق شدگی مربوط به رودخانه‌ها است، به نحوی كه ۲۵۰ نفر از كل متوفیان غرق‌شدگی سال گذشته (۹۳۵ نفر) در رودخانه‌ها جان باخته‌اند. از این جانباختگان ۲۱۷ نفر مرد و ۳۳ نفر زن بودند، شمار افراد فوت شده بر اثر غرق‌شدگی در رودخانه‌ها در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن با كاهش 9/12 درصدی مواجه بود و از ۲۸۷ فوتی در سال ۹۶ به ۲۵۰ فوتی در سال ۹۷ رسیده است. بر اساس گزارش پزشكی قانونی، بعد از رودخانه‌ها، دریا بیشترین آمار تلفات غرق‌شدگی را دارد. در سال گذشته ۱۷۸ نفر در دریا جان باختند كه ۱۵۶ نفر از آنان در مناطق خارج طرح محدوده مجاز جان خود را از دست داده‌اند.  بعد از دریا به ترتیب استخر كشاورزی با ۱۰۴، دریاچه مصنوعی و سد با ۹۸، استخر شنا با ۸۳، كانال با ۷۷، چاه با ۳۸، حوض و حوضچه با ۳۷ و دریاچه طبیعی با ۱۳ فوتی بیشترین تلفات غرق‌شدگی را داشته‌اند. بر اساس آمارها ۵۷ نفر نیز در سایر مكان‌های آبی فوت كرده‌اند.  ‌‌با توجه به این‌كه بیشتر تلفات غرق‌شدگی در فصل تابستان اتفاق می‌افتد در سال گذشته نیز بیشترین آمار تلفات در فصل تابستان و مرداد‌ (۱۵۱ نفر) به ثبت رسیده است و كمترین آمار غرق‌شدگی نیز با ۳۹ نفر مربوط به اسفند سال گذشته است.