فردا كه المپیك شد، همه از كشتی توقع مدال دارند

علیرضا رضایی: ماه‌ها فریاد زدیم صدای‌مان را كسی نشنید

فردا كه المپیك شد، همه از كشتی توقع مدال دارند

می‌گویند انتخابات فدراسیون كشتی روز یازدهم تیرماه برگزار خواهد شد، اما خود كشتی‌گیران چندان خوشبین نیستند. آنها بر این عقیده هستند كه گوش وزارت ورزش بدهكار این نیست كه كشتی یكی از رشته‌های المپیكی و مدال‌آور در این رقابت‌های مهم است و باید هرچه زودتر مجمع آن برگزار و رئیس‌اش انتخاب شود. امروز و فردا كردن‌های وزارتخانه باعث شده تا گوش شكسته‌ها به همین تاریخ احتمالی هم امیدی نداشته باشند. با علیرضا رضایی، پیشكسوت و نایب‌رئیس سابق فدراسیون كشتی برای دقایقی همكلام شدیم تا از او درباره آخرین وضعیت كشتی سؤال كنیم.
آقای رضایی شرایط چطور است؟ آن‌قدر وقت تلف شده است كه خیلی‌ها باورشان نمی‌شود در تیرماه مجمع كشتی قرار است برگزار شود.
من الان حرف بزنم می‌شوم آدم بد داستان. واقعا نمی‌دانم كه دلیل این همه تعلل در برگزاری انتخابات چه بود. بدترین چیز بلاتكلیفی است كه كشتی چند ماه است دارد با آن سر و كله می‌زند. من یك سؤال دارم؟ چرا مثلا یك ماه بعد از رفتن خادم، انتخابات برگزار نشد؟ الان شرایط خیلی خوب است؟ این همه تنش، این همه حاشیه. اینها چه كمكی به كشتی می‌كند؟
حالا ظاهرا روی تیرماه به اجماع رسیده‌اند.  
چه فایده؟ فقط می‌خواستند ورزش اول كشور وارد تنش و حاشیه شود؟ آیا این اتفاق‌هایی كه افتاد زیبنده كشتی است؟ سال دیگر همین موقع تیم‌ها رفته رفته آماده اعزام به المپیك می‌شوند. خب ما برای رشته المپیكی مان چه كار كرده‌ایم؟ تمام ذهن خانواده كشتی به جای این‌كه معطوف به المپیك باشد به انتخابات و رئیس جدید جمع شده است.
خیلی وقت است كه خبری از ملی‌پوشان هم نیست. اصلا كمتر كسی می‌داند كه مثلا آمادگی حسن یزدانی چقدر است، برنامه‌ها چیست و...
خب تاثیر می‌گذارد. ماه‌ها داد زدیم كه به داد كشتی برسید. نه‌تنها اتفاقی نیفتاد، بلكه فقط و فقط زمان از دست دادیم. به جایش رقبای ما كه تا دندان هم مسلح هستند در بالاترین و بهترین شرایط قرار دارند. درخواست من این است. آقایان مسؤول حالا كه سر یك تاریخ به اجماع رسیده‌اند تكلیف را روشن كنید. اجازه ندهید تا تیم ملی و كشتی در این شرایط بیشتر آسیب ببیند. اجازه بدهید كشتی ما آرام به سمت المپیك حركت كند و ان‌شاءا... بچه‌ها با دست پر به كشور برگردند.
نكته‌ای كه وجود دارد این است كه ممكن است رئیس جدید مثلا با علیرضا رضایی كار نكند. این تغییر در سرمربی‌ها و... بدون شك روی ملی‌پوشان هم تاثیر خواهد داشت.
شك نداشته باشید. در هر صورت هر مربی شیوه تمرینی خودش را دارد. مشكلات زیاد است كه همه این مشكلات حول محور عدم انتخاب رئیس می‌چرخد. تكلیف كه روشن شود خیلی از مشكلات حل خواهد شد.
شما پیشنهادی، حرفی و...  ندارید؟
نه، فقط این بار مجمع را برگزار و رئیس جدید انتخاب شود تا ما هم تكلیف خودمان را بدانیم. یك سال دیگر همه از ما و بچه‌های ما انتظار كسب مدال دارند. فردا اگر درالمپیك مدال نیاوریم جواب مردم را چه كسی خواهد داد؟ شوخی نیست. كشتی یكی از رشته‌های مدال‌آور در المپیك است. مسؤولان كمك كنند تا ان‌شاءا... اتفاق‌های خوبی برای ورزش ایران بیفتد.